کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت برای واردات گوشی بالای 600 دلار از سال 1401


کد خبر : ۹۱۹۲۶چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱:۵۸۳۰۲۷ بازدید

رئیس کل گمرک از اعمال محدودیت برای واردات گوشی بالای 600 دلار از سال آینده و تداوم این موضوع برای خودروهای لوکس ...
محدودیت برای واردات گوشی بالای 600 دلار از سال 1401محدودیت برای واردات گوشی بالای 600 دلار از سال 1401

رئیس کل گمرک از اعمال محدودیت برای واردات گوشی بالای 600 دلار از سال آینده و تداوم این موضوع برای خودروهای لوکس همچون گذشته خبر داد.

به گزارش ایران جیب از خراسان، رئیس کل گمرک در حاشیه جلسه با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات مربوط به تامین ارز افزود: این بحث مربوط به سیاست های تجارت می شود و به دلیل این که ما تعادل ارز را در کشور داشته باشیم، واردات خودروهای لوکس و گوشی های همراه بالای 600 دلار به خاطر خروج ارز در سال آینده پیش بینی نشده است.

وی اظهار کرد: این موضوع نهایتا در بحث تعرفه ها و حقوق ورودی که دریافت می شود تاثیر گذار است.

با این حال مقدسی در واکنش به این پرسش که آیا واردات گوشی های با قیمت بیش از  600 دلار در سال آینده کاملا ممنوع می شود، پاسخی نداد.شایان ذکر است که پیش از این انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرده بود که گوشی‌های با قیمت بیش از 600 دلار حدود 5 درصد از واردات این محصول دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.

پیش از این شاهد دریافت عوارض 12 درصدی برای گوشی‌های بالای 600 دلار بودیم و اکنون به نظر می‌آید این تعرفه از بودجه 1401 حذف شده است.

مقدسی همچنین در جمع فعالان اقتصادی در پاسخ به یکی از اعضای فدراسیون واردات درباره تسهیل واردات کالاهای اساسی گفت: کاهش تعرفه های این کالاها بررسی شده است ، تقریبا 25 قلمی که جزو کالاهای اساسی هستند، حدود 800 ردیف تعرفه دارند که وزارت صمت سیاست گذار اصلی درباره آن هاست و قرار است آن ها را دسته بندی و اولویت بندی کند.وی خواستار جدیت وزارت صمت در این خصوص شد و گفت: دیدگاه شخصی بنده این است که حذف ارز 4200 تومانی آثار روانی خودش را می گذارد ، این طبیعی است و ممکن است دو سه ماهی آثار روانی آن شدید باشد و بعد تعدیل شود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها