کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود دوباره اونس طلا به بالای 1200 دلار


کد خبر : ۹۱۸۳سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰:۴۰۱۹۲۸ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام و نگرانی نسبت به آینده یونان در منطقه یورو با افزایش روبرو شد و به بیش از 1210 دلار در هر اونس رسیده است.

اهش قیمت جهانی نفت و ادامه نگرانی های سیاسی نسبت به اوضاع یونان تاثیر زیادی بر شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش انتخابات زودرس یونان قرار است 25 ژانویه برگزار شود و این احتمال وجود دارد که با پیروزی حزب چپگرای سیریزا مسیر لازم برای خروج این کشور از منطقه یورو هموار شود. این مساله موجب کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار و تمایل سرمایه گذاران اروپایی برای خرید طلا شده است. شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا نیز با بیشترین کاهش خود در 3 ماه اخیر روبرو شده است. 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد افزایش به بیش از 1210 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 1.3 درصدی روبرو شده بود.

جیمز گاردینر تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد که تقاضای طلا به واسطه افزایش نگرانی ها نسبت به آینده منطقه یورو با رشد چشمگیری روبرو شده است.  برپایه گزارش سایت طلا، تحلیل تکنیکال موسسه اسکاتیا موکاتا نیز نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1216 دلار خواهد بود و سطح حمایتی این فلز زرد نیز 1180 دلار است. 

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.25 درصد افزایش به بیش از 710 تن رسیده است. البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقویت ارزش دلار مانعی جدی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا به شمار می رود. شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در 9 سال اخیر رسیده است.

ارزش یورو در برابر دلار نیز در پی تحولات اخیر یونان و اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا به پایین ترین سطح از سال 2006 میلادی رسیده است. به نظر می رسد افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی مثل چین و هند نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها