کیسه هوای هیچ کدام از خودروهای تصادف زنجیرهای خوزستان باز نشده بود؛ چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند؟
سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: ۳۲ درصد از فوتیهای تصادفات سرنشینان وسایل و ۲۵ درصد رانندگان هستند، همچنین موتورسیکلت سواران ۲۴ درصد و عابرین پیاده سهم ۱۹ درصدی دارند.
در بعضی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم و بین ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم؛ علیرغم اینکه در سال ۹۸ کاهش چشمگیر فوتیهای تصادفات را داشتیم اما امسال با رشد ۱۲ درصدی ترددها ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتهایم و تعداد جان باختگان متأسفانه رشد داشته است.
در تصادف زنجیرهای بهبهان هیچکدام از ایربگهای خودروها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند؟ اینکه همیشه بگوییم راننده مقصر است قبول اما نقش سازمانهای دیگر چه میشود؟
ناوگان عمومی ۲ هزار و ۱۰۰ کشته داده است که بیشترین کشتهها مربوط به کامیونها، تریلیها و اتوبوسها است. چرا باید کامیونها از جادههای فرعی تردد کنند و به دور از چشم پلیس باشند و در نهایت شاهد چنین حادثه دلخراش سنندج باشیم.