کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت مالیات از کارتخوان ها بر اساس تراکنش است


کد خبر : ۹۱۶۰۴سه شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲:۲۵۴۶۶۰۵ بازدید

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به بلاتکلیفی مالیاتی 5 میلیون دستگاه کارتخوان افزود: دریافت مالیات از ...
دریافت مالیات از کارتخوان ها بر اساس تراکنش استدریافت مالیات از کارتخوان ها بر اساس تراکنش است

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به بلاتکلیفی مالیاتی 5 میلیون دستگاه کارتخوان افزود: دریافت مالیات از کارتخوان ها بر اساس تراکنش است نه تعداد کارتخوان‌.

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در گفتگو با رادیو از تعدد دستگاههای کارت خوان خبر داد و گفت : فعالان اقتصادی با داشتن پرونده در سازمان مالیاتی مشخص هستند و هر دستگاه کارت خوان یا پرداخت های اینترنتی رصد می شود و تراکنش ها مشخص کننده میزان مالیات خواهد بود.

وی افزود : کلیه فعالان اقتصادی که تا کنون در درگاه سازمان مالیاتی ثبت نام نکرده تا پایان دی ماه فرصت خواهند داشت تا از جرایم و دیگر اقدامات قانونی که برای جلو گیری از فرار مالیاتی است تفکیک شوند و افرادی که دستگاه کارت خوان آنها کار نکند قطع خواهد شد.

به گفته وی : در حال حاضر برای آنکه یک دستگاه کارتخوان به فردی تعلق گیرد، باید فرد متقاضی پرونده‌ مالیاتی و مجوز فعالیت اتاق‌های اصناف را داشته باشد.

وی با بیان اینکه به لحاظ گردش مالی 75 درصد شبکه پرداخت از نظر مبلغی پرونده مالیاتی دارند، تصریح کرد: 6 میلیون و 800 هزار دستگاه کارتخوان بانکی وجود دارد که برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده کرده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

وی بیان کرد: طبق اطلاعات بانک مرکزی، در مجموع 13 میلیون دستگاه‌ کارتخوان بانکی و یا درگاه‌ پرداخت الکترونیکی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 4 میلیون دستگاه تعیین تکلیف شده است و 5 میلیون کارتخوان همچنان بلاتکلیف هستند که امکان ثبت نام مؤدیان از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی فراهم شده است.

برزگری افزود: حدود یک‌میلیون و 800 دستگاه‌ کارتخوان بانکی را به پرونده مالیاتی متصل کرده‌ایم و همچنین بانک مرکزی برای دو میلیون و 200 هزار دستگاه‌ کارتخوان بانکی پیامک فوری ثبت‌نام ارسال کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: که قبل از زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان، این سازمان بتواند اظهارنامه برآوردی تولید کند. اگر مودیان بدانند که سازمان دستش پر است و بر مبنای اطلاعات عمل کرده، جرأت نمی‌کنند خلاف آن عمل کنند؛ چراکه کتمان مالیات جرم است و مجازات دارد.

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در پایان با اشاره به اینکه تمام دستگاه های کارتخوان ها چه سیار و ثابت مالیات خواهند داشت خاطر نشان کرد : همه تلاش این است با دسترسی به تراکنش‌های بانکی، بیمه‌نامه‌ها، بارنامه‌ها، مراودات گمرکی، خودرویی و املاک، همه آنچه که منجر به فعالیت اقتصادی افراد می‌شود را شناسایی و احصاء کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها