کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام قیمت واقعی بنزین از زبان یک مقام مسئول


کد خبر : ۹۱۵۰۶یکشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱:۲۰۱۷۹۹۶ بازدید

معاون سازمان برنامه و بودجه، درباره قیمت واقعی بنزین صحبت کرد.
اعلام قیمت واقعی بنزین از زبان یک مقام مسئولاعلام قیمت واقعی بنزین از زبان یک مقام مسئول

معاون سازمان برنامه و بودجه ، درباره قیمت واقعی بنزین صحبت کرد.

حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: با ادامه سیاست ارز 4200 تومانی دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی اقدام به خرید از سامانه نیما می‌کند و این کار منجر به چاپ پول و تحمیل تورم به مردم می‌شود.

وی افزود: آدم‌های متمول که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر استفاده می‌کنند. قیمت واقعی بنزین هم اکنون 20 هزار تومان است، 3 هزار تومان می‌خرد، 17 هزار تومان از مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کند اما روستایی که خودرو ندارد از یارانه چیزی گیرش نمی‌آید.

پورمحمدی ادامه داد: زمان ارز 4200 منقضی شده، زمانی ارز 3 هزار تومانی سرکوب شده بود قیمت را 4200 تعیین کردند که بازار نفس بکشد اما اکنون نرخ ارز 28 تا 30 هزار تومان است؛ ارز 4200 معنادار نیست. این ارز دچار فساد است. وقتی فاصله قیمتی 400 تا 500 درصدی میان دو نوع ارز شکل می‌گیرد هر کاری بکنید در آن فساد به وجود می‌آید اگر تمام ابزارهای نظارتی را به کار بگیرد فساد دارد. کالا را در بنادر و انبارها نگه می‌دارد، آن را تبدیل به محصول کرده و صادر می‌کند. به عبارت دیگر قاچاق می‌کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: یک کیسه گندم را در نظر بگیرید، وقتی برای شما، هر کیلو واردات آن 10 هزار تومان آب می‌خورد. شما آرد آن را 600 تومان می‌فروشید مابه‌التفاوتی که دارد باعث می‌شود قاچاق صورت بگیرد. اینکه گندم است، ببینید در دارو چه اتفاقی می‌افتد. کافی است یک کیف قرص را از کشور خارج کنید. یا یک نفر خارجی را درمان کنید پول را هدر داده‌اید. بدتر از همه اینکه ناعادلانه است. وقتی پول فراوان داشته باشید و کالا ارزان باشد بیشتر مصرف می‌کنید. به خصوص اینکه پول‌دارها از کالای ارزان بیشتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها