کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقساط وام نهضت ملی مسکن به 2 روش + جدول


کد خبر : ۹۱۴۷۷یکشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱:۳۷۱۲۶۳۱ بازدید

وزارت راه و بانک مسکن جزئیات اقساط وام نهضت ملی مسکن را در صورت تامین یارانه سود وام و در قالب 2 روش بازپرداخت تشریح کرد.
اقساط وام نهضت ملی مسکن به 2 روش + جدولاقساط وام نهضت ملی مسکن به 2 روش + جدول

مهلت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که از 28 مهر بازگشایی شده بود، 15 دی  به پایان رسیده و هم اینک امکان ثبت نام در دیگر شهرها که به مرور اضافه شده اند (به مدت دو ماه از آغاز نام نویسی) وجود دارد. همچنین از 20 دی، ثبت نام مردان مجرد بالای 23 سال در بیش از 700 شهر آغاز خواهد شد.

در این حال، وزارت راه و شهرسازی، جزئیات بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن را منتشر کرده است که نشان می دهد در صورت تامین منابع یارانه سود این تسهیلات، اقساط آن برای قشرهای کم درآمد تا بیش از 50 درصد نیز کاهش خواهد یافت.

وزارت راه در گزارشی، جزئیات تسهیلات و اقساط طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرده و آورده است: دولت برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و حمایت از این قشرها پرداخت یارانه سود تسهیلات را در نظر گرفته است که وزارت راه و شهرسازی هم اکنون مجدانه پیگیر تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود قشرهای  کم‌درآمد جامعه است. بر این اساس و در صورت تأمین این منابع، اقساط تسهیلات در نرخ‌های سود متفاوت برای دهک‌های متفاوت درآمدی به شرح جدول شماره یک است.

طبق اعلام وزارت راه، مجموع دوران مشارکت مدنی (ساخت) و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر 20 سال (حداکثر سه سال مشارکت مدنی) است. پس از دوران مشارکت مدنی، اصل و سود دوران مشارکت مدنی تسهیلات اعطایی، قابل تقسیط به متقاضی خواهد بود.

گزارش وزارت راه در ادامه، به تشریح ویژگی های مثبت طرح نهضت ملی مسکن برای خانوارها پرداخته است که جزئیات بیشتری از چگونگی پرداخت آورده و اقساط توسط خانوارها را نیز نشان می دهد. بر این اساس، اطلاعات سامانه املاک نشان می‌دهد که در پایان آذر امسال، اجاره‌بهای هر مترمربع در شهر تهران معادل ۸۴ هزار تومان در نتیجه اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در این شهر حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است. از این رو پرداخت اقساط تسهیلاتی برای ساخت مسکن کمتر از هزینه اجاره یک واحد مسکونی برای زندگی خواهد بود با این تفاوت که پرداخت اقساط منجر به خانه‌دار شدن خانوار خواهد شد.

این جزئیات در حالی منتشر شده است  که پیش از این، وزیر راه و شهرسازی از امکان پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی (صعودی) خبر داده بود.

در این خصوص علمداری، عضو هیئت مدیره بانک مسکن، مبلغ اقساط در حالت پلکانی برای تهران و کلان شهرها را به صورت جدول شماره ۲بیان کرده است.
 

اقساط وام نهضت ملی مسکن به 2 روش

اقساط وام نهضت ملی مسکن به 2 روش



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها