کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استقلال و پرسپولیس به این 5 دلیل حذف شدند


کد خبر : ۹۱۴۴۵شنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲:۰۶۱۴۷۲ بازدید

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به 5 دلیل عمده صورت گرفت؛ اصلی‌ترین آنها مربوط به مسائل مالی و بدهی‌های مختلف است.

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به 5 دلیل عمده صورت گرفت؛ اصلی‌ترین آنها مربوط به مسائل مالی و بدهی‌های مختلف است.

از مدت‌ها قبل بحث کنار گذاشته‌شدن استقلال و پرسپولیس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به‌خاطر مسائل مختلف وجود داشت و این مسأله در نهایت صبح جمعه شکل عملیاتی به‌خود گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما با انتشار بیانیه‌ای خبر از حذف سرخابی‌های فوتبال ایران داد تا شوکی بزرگ به جامعه فوتبالدوست ایران وارد شود.

قطعا تصور مسابقات آسیایی بدون دو تیم پرطرفدار قاره کهن مسأله‌ای نیست که بشود به‌سادگی آن را هضم کرد اما این مسأله با توجه به اینکه هرساله فوتبال ایران با استفاده از روابط در صدد رفعش برمی‌آمد چندان غیرقابل پیش‌بینی هم نبود.

واقعیت این است که مشکلات کنونی استقلال و پرسپولیس در بحث حرفه‌ای‌سازی در سال‌های قبل نیز وجود داشت اما مسئولان فوتبال در این خصوص همواره با کدخدامنشی و ایجاد روابط غیرفوتبالی موقتا مجوز حضور در لیگ قهرمانان را گرفتند. حالا اما تکرار اتفاقات هرساله باعث کلافگی مسئولان حرفه‌ای‌سازی AFC‌شد و رأی به حذف داد.

در خصوص دلایل حذف سرخابی‌ها در‌ آسیا مسائل مختلفی مطرح شده اما به‌طور کلی 5 موضوع اصلی باعث شد تا استقلال و پرسپولیس رنگ لیگ قهرمانان 2022 را نبینند.

در ادامه به 5 دلیل اصلی که باعث حذف سرخابی‌ها شد، اشاره شده است:

1-مالکیت؛ خصوصی شوند و تمام!
استقلال و پرسپولیس سال‌هاست زیرنظر وزارت ورزش فعالیت می‌کنند و دولتی بودن این دو تیم در سال‌های گذشته نیز از سوی AFC مورد تایید نبود. امسال اما موضوع ساختار مالکیت و مشترک بودن مالک آنها مورد توجه قرار گرفت و در نهایت باعث حذف شد. اگرچه سرخابی‌ها به دو وزارتخانه واگذار شدند اما این موضوع دیر صورت گرفت و نتوانست تاییدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیرد. حالا بار دیگر بحث از خصوصی‌سازی دو باشگاه به میان آمده و باید دید این مسأله برای سال آینده چقدر اجرایی خواهد شد تا در آینده گریبان فوتبال ایران را نگیرد.

2-حسابرسی‌های غیر شفاف
کنفدراسیون فوتبال آسیا به موضوع شفاف‌سازی مسائل مالی اهمیت ویژه‌ای بدهد و مسأله حسابرسی یکی از عمده‌ترین دلایل کنار گذاشتن سرخابی‌ها محسوب می‌شود. مسأله حسابرسی دو باشگاه باید تا خردادماه صورت می‌گرفت اما این اتفاق رخ نداد. جالب اینکه مدیریت دو باشگاه نسبت به خردادماه تغییر کرده و مدیران قبلی در این باره قصور داشته‌اند.

3-بدهی سنگین مالیاتی
کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسائل مالیاتی بسیار اهمیت می‌دهد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اما از نظر بدهی مالیاتی در شرایطی اسفناک قرار دارند و بیشتر از 500 میلیارد تومان (جمعا) بدهی مالیاتی برایشان وجود دارد. این بدهی تعیین تکلیف نشده و AFC را نیز حساس کرده است.

4-بدهی‌های مختلف به اشخاص و ارگان‌ها
بدهی‌های میلیاردی استقلال و پرسپولیس دیگر موضوعی است که به اطلاع AFC رسانده شده است. بدهی به افراد داخلی و ارگان‌های مختلف و البته پرونده‌های شکایت پرتعداد در فیفا یکی از دلایل اصلی این حذف بوده است. AFC‌ با استعلام‌هایی که گرفته در جریان عدم پرداخت پول به خارجی‌ها و داخلی‌ها توسط دو باشگاه طی ماه‌های گذشته قرار گرفته و این مسأله را در ماجرای کنار گذاشتن‌شان از لیگ قهرمانان تاثیر داده است.

5-مدرک هم جعل کرده‌اند!
یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث حذف دو باشگاه شد نقص مدارک آنها بود. طبق اخباری که رسیده باشگاه استقلال در مواردی که نقص مدرک داشته مورد جدیدی ارسال نکرده اما طبق گفته AFC ظاهرا باشگاه پرسپولیس برخی مدارکی که نداشته را با فتوشاپ جعل کرده و تاریخ آنها را از سال گذشته به امسال تغییر داده است! دست‌کاری در ارایه برخی اسناد البته در باشگاه استقلال هم صورت گرفته و همین موضوع هم از چشم کنفدراسیون فوتبال آسیا دور نمانده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها