کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبرداری 2500 میلیاردی از متقاضیان مهاجرت


کد خبر : ۹۱۳۵۹چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲:۴۴۱۰۵۳ بازدید

مرد کلاهبردار که با تبلیغات وسیع در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مردم را به مهاجرت و سرمایه‌گذاری برای کسب و کار و اقامت ...

مرد کلاهبردار که با تبلیغات وسیع در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مردم را به مهاجرت و سرمایه‌گذاری برای کسب و کار و اقامت در خارج از کشور ترغیب می‌کرد با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، در یکی از فرودگاه‌های کشور، دستگیر شد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری یک ایرانی مقیم خارج از کشور به ارزش ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان از ۲۲۶ ایرانی و خارجی موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهم در کمتر از یک هفته افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم در کشورهای منطقه تردد دارد. همچنین در ادامه تحقیقات دریافتیم این متهم با استفاده از تبلیغات وسیع در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با همکاری شخص دیگری مبادرت به تبلیغات مهاجرتی با هدف سرمایه‌گذاری و کسب و کار و اقامت در خارج از کشور کرده و از شاکیان کلاهبرداری می‌کرده است. آنها با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای ساختگی و مجلل در برخی کشورهای همسایه، اعتماد مالباختگان را جلب می‌کردند و سپس از آنها می‌خواستند از طریق صرافی‌های معرفی شده اقدام به واریز مبالغی به حساب متهمان کنند که با تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور سرانجام با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها