کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاز سوم هدفمندی فعلاً روی میز دولت نیست


کد خبر : ۹۱۳۴یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷:۳۶۱۶۷۸ بازدید

رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سال 94 هنوز به تصمیم نهایی نرسیده ...

رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سال 94 هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است، گفت: صحبت از راه‌های تامین کسری بودجه در سال آینده هنوز زود است.

محمد نهاوندیان در حاشیه همایش اقتصاد ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران که از برنامه دولت برای جبران کسری های احتمالی بودجه 94 پرسید گفت: برای تعیین محل‌های جبران کسری بودجه سال آینده هنوز نمی توان قضاوت کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا پایان سال وضعیت رشد اقتصادی کشور چه می شود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94 به نوعی بودجه متوازنی است، گفت: در بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد با توجه به واقعیت‌های جدید حتما یک تطبیق با شرایط صورت خواهد گرفت اما در مجموع باید بگویم بنای دولت براین است که بودجه کسری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با نشانه‌های رونقی که در اقتصاد پیدا شده است ما بتوانیم با تکیه بر افزایش تولید بودجه را هم به صورت متوازن جلو ببریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا نباید در سال آینده احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بدهیم، گفت: در بحث هدفمند سازی یارانه‌ها و مدیریت انرژی در حال حاضر زود است که در بودجه پیشنهادی تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

نهاوندیان در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با برنامه دولت  با اشتغال و رونق اقتصادی نیز توضیح داد: رکودی که به اقتصاد کشور تحمیل شد با خود تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و یا کار کردن کمتر از ظرفیت واقعی انواع واحدها را به وجود آورد. زمانی که رونق اقتصادی آغاز می‌شود تولید افزایش پیدا کرده و نخست قسمت خالی اقتصاد که همان استفاده از ظرفیت‌های موجود است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمانی رشد استمرار پیدا می‌کند و به صورت فزاینده ایجاد ظرفیت جدید در کشور را بوجود می‌آورد، اظهار داشت: خوشبختانه روند منفی حرکت اقتصادی کشور برطرف شده و به روند مثبت وارد شده‌ایم که اگر این رونق ادامه پیدا کند به ایجاد فرصت‌‌های شغلی جدید نیز دست پیدا می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که با توجه به نوسانات قیمت ارز و نفت، آیا دولت یک طرح استقلال ارزی را در دستور کار خود دارد یا خیر، افزود: خوشبختانه با روندی که در یک سال و چند ماه در اقتصاد کشور آغاز شده است، پیش بینی بسیاری از تحلیل‌گران چه در داخل و چه در خارج از کشور افق سال آینده کشور را مثبت نشان می‌دهد.

نهاوندیان تصریح کرد: نکته قابل توجه این که نباید به بزرگنمایی اثر نفت در اقتصاد کشور بپردازیم. در حال حاضر حجم اقتصاد ایران در حدی قرار گرفته که سهم درآمد نفتی در مجموع تولید ناخالص ملی کشور زیاد بالا نیست. البته متأسفانه سهم آن در بودجه آنچنان که در سندهای سیاست‌های کلان آمده بود کاهش پیدا نکرده است. اما در مجموع اقتصاد کشور بخصوص اگر بازار داخلی و صادرات غیرنفتی را گسترش دهیم سهم نفت آنچنان نیست که بتواند زلزله در ارکان اقتصادی کشور ایجاد کند.  بنده تأکید می‌کنم بزرگنمایی این مطلب واقعیت ندارد ثانیا از نظر مناسبات سیاسی و مذاکرات به نفع کشور نخواهد بود و ما خود نباید به دست خود حوزه مذاکرات خود را تضعیف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای فاز سوم هدفمندی برنامه ای دارید یا خیر گفت: دولت برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سال 94 هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها