کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شناسایی سازندگان فیلم سرقت در خیابان


کد خبر : ۹۱۳۱۶سه شنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰:۱۸۱۲۳۴ بازدید

سه مرد جوان که برای جذب دنبال‌کننده در فضای مجازی اقدام به ساخت و انتشار کلیپ سرقت خودرو کرده بودند از سوی پلیس فتا شناسایی و احضار شدند.

سه مرد جوان که برای جذب دنبال‌کننده در فضای مجازی اقدام به ساخت و انتشار کلیپ سرقت خودرو کرده بودند از سوی پلیس فتا شناسایی و احضار شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند مرد با شگرد ایجاد تصادف ساختگی در خیابان اقدام به سرقت یک خودروی پژو می‌کردند. پس از انتشار این فیلم تماس‌های زیادی از سوی کاربران با مرکز فوریت‌های پلیسی برقرار شد که نشان از ایجاد رعب و وحشت در بین کاربران و عموم مردم داشت، بنابراین بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت که خیلی زود مشخص شد این فیلم ساختگی بوده و افراد مرتبط با موضوع پس از شناسایی توسط کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شناسایی و احضار شدند.

سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این باره به «ایران» گفت: باتوجه به اینکه این ویدیو موجب ایجاد حس ناامنی در بین عموم مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده بود با اقدام بموقع پلیس مشخص شد این افراد در یک اقدام غیرحرفه‌ای و به منظور تبلیغ یک شرکت خصوصی و افزایش دنبال‌کننده دست به این کار زده‌اند.

سرهنگ گودرزی درباره هدف سازندگان این کلیپ گفت: 3 نفری که اقدام به تولید و انتشار فیلم مذکور کرده بودند قصد و هدف شان جذب دنبال‌کننده در صفحه مجازی بود.

وی درباره اینکه آیا در حال حاضر این 3 نفر با اتهامی روبه‌رو هستند و قرار است به مراجع قضایی معرفی شوند، گفت: خیر. ما پس از شناسایی هر 3 نفر را احضار کردیم و پس از بررسی و تحقیق وقتی متوجه نیت آنها شدیم تلاش کردیم با ارشاد و تذکر موضوع را حل کنیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در جواب این پرسش که به نظر شما بخشی از فیلم حاوی نکات مثبتی بود که می‌توانست باعث هوشیاری مردم و پیشگیری از سرقت شود نیز تأکید کرد: بله اما بخش زیادی از فیلم می‌توانست باعث ناامنی و ترس و اضطراب بین شهروندان شود و مردم احساس کنند امنیت لازم حتی در مواقع تصادف هم وجود ندارد. بنابراین ما و همکارانمان به سرعت شناسایی تولید‌کنندگان این فیلم را در دستور کار قرار دادیم و پس از بررسی و هشدار لازم تصمیم گرفتیم با اطلاع‌رسانی این پیام را به شهروندان بدهیم که پلیس در همه‌جا حامی و پشتیبان مردم است و اجازه ناامنی به هیچ فرد و گروهی را نمی‌دهد و افرادی که آرامش و امنیت روانی مردم را بر هم بزنند باید مقابل قانون پاسخگو باشند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها