کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسکن گران می‌شود یا ارزان ؟


کد خبر : ۹۱۲۹یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹:۵۱۸۷۲۸ بازدید

بازار مسکن گران می‌شود یا خیر، این سوال در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که می‌خواهند از مستاجری خلاص شوند و یا این‌که ملک بزرگ‌تری بخرند.

براساس پیش بینی دولتی ها، بازار مسکن شرایط آرامی خواهد داشت. 

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که می‌خواهند از مستاجری خلاص شود و یا این‌که ملک بزرگ‌تری بخرند این است که قیمت مسکن ارزان خواهد شد یا خیر؟ برخی از کارشناسان، گرانی را در طالع بازار مسکن می‌بینند و معتقدند نشانه‌های افزایش قیمت‌ها از پایان سال خود را نشان می‌دهد، اما در مقابل دولتی‌ها همچنان از تثبیت قیمت مسکن در آینده بازار سخن می‌گویند.

با این وجود، نکته این‌جاست که خانه گران بشود یا نشود، بر اساس آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده در حال حاضر متقاضیان بازار قدرت خرید چندانی برای خرید مسکن ندارند و سیاست‌های حمایتی دولت نیز تاکنون نتوانسته از بار تعداد بالای متقاضیان مسکن بکاهد.

بر اساس روایت فعالان بازار مسکن مراجعه به فایل‌های خرید و فروش ملک نشان می‌دهد که در مناطق مختلف تهران، خانه‌ای با قیمت هر مترمربع 2 میلیون تومان سخت پیدا می‌شود و اگر هم چنین رقمی را بنگاه‌های املاک اعلام کنند، مربوط به بناهای قدیمی است؛ به طوری که اغلب آپارتمان‌های نوساز با قیمت‌هایی بالاتر از هر مترمربع 4 میلیون تومان برای فروش گذاشته می‌شود.

بر این اساس، گزارش میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد که در حال حاضر بنگاه‌های املاک یک واحد آپارتمان 73 متری در منطقه پیروزی، خیابان شکوفه با 10 سال ساخت را 215 میلیون و 350 تومان برای فروش گذاشته‌اند. در شهرک غرب، خیابان فردوس نیز یک واحد آپارتمان 65 متری با 12 سال ساخت 455 میلیون تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، متقاضیان بازار مسکن می‌توانند برای یک واحد آپارتمان 63 متری در طبقه پنجم در مجیدیه جنوبی، بدون آسانسور و با 13 سال ساخت 315 میلیون تومان هزینه کنند. همچنین در منطقه شرق تهران یک واحد آپارتمان 66 متری در نیروهوایی، خیابان نهم و با 10 سال ساخت 240 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

متقاضیان مسکن در بازار در همین حال برای خرید آپارتمانی 67 متری در منطقه غرب تهران، خیابان آزادی، با حداقل امکانات و تنها داشتن انباری و بدون پارکینگ و آسانسور 244 میلیون و 550 تومان باید پرداخت کنند. در دروازه شمیران نیز یک واحد آپارتمان 54 متری با 13 سال ساخت و دارای امکاناتی همچون پارکینگ، انباری و بالکن 189 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

از سوی دیگر، در خیابان اشرفی‌اصفهانی یک واحد آپارتمان 68 متری با 12 سال ساخت و با حداقل امکانات، 285 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. مراجعه به فایل‌های فروش مسکن در منطقه دبستان نیز نشان می‌دهد برای یک واحد آپارتمان 75 متری بدون امکانات و با 16 سال ساخت 375 میلیون تومان باید پرداخت.

یک واحد آپارتمان 70 متری با 12 سال ساخت بدون هیچ امکاناتی در منطقه جنت‌آباد شمالی، خیابان انصارالمهدی 245 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها