کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند درصد ساکنان اتحادیه اروپا مالک یا مستاجرند؟


کد خبر : ۹۱۲۴۳یکشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰:۰۳۳۴۳۳ بازدید

هفتاد درصد از جمعیت اتحادیه اروپا در 2020 در خانه‌ای زندگی می‌کردند که مالک آن بودند، در حالی که 30 درصد بقیه در ...
چند درصد ساکنان اتحادیه اروپا مالک یا مستاجرند؟چند درصد ساکنان اتحادیه اروپا مالک یا مستاجرند؟

هفتاد درصد از جمعیت اتحادیه اروپا در 2020 در خانه‌ای زندگی می‌کردند که مالک آن بودند، در حالی که 30 درصد بقیه در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کردند.

اداره آمار کمیسیون اتحادیه اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد وضعیت مالکیت و اجاره‌ منازل مسکونی در کشورهای عضو این اتحادیه طی سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که بیشترین سهم مالکیت در رومانی ثبت شده، کشوری که ۹۶ درصد از جمعیت آن در خانه‌هایی زندگی می‌کرده‌اند که مالک آن بوده‌اند و پس از آن، اسلواکی(۹۲ درصد)، مجارستان و کرواسی (هر دو با ۹۱ درصد) قرار داشته‌اند.

بر پایه این گزارش، در تمام کشورهای عضو، به جز آلمان، مالکیت منزل مسکونی به طور محسوسی بیش از اجاره‌نشینی رواج داد. اما در آلمان، تقریبا نیمی از جمعیت اجاره‌نشین و نیمی دیگر صاحبخانه هستند.

البته یورواستات در گزارش خود یادآور شده که داده‌های یک کشور عضو یعنی ایتالیا هنوز نامشخص است.

این گزارش همچنین حاکیست که در سال ۲۰۲۰، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها» بیش از یک چهارم (۲۵.۷ درصد) از هزینه‌های یک خانوار ساکن اتحادیه اروپا را تشکیل داده که ۲.۲ واحد درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. «غذا و نوشیدنی‌های غیرالکلی» و «اثاثیه و وسایل منزل» به ترتیب ۱۴.۸ درصد و ۶ درصد از کل هزینه‌های خانوار ساکن اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌داده است. در این سال، به طور متوسط ۱۱.۶ و ۷.۸ درصد از هزینه خانوارهای اروپایی نیز صرف «حمل و نقل» و «تفریح و سرگرمی» شده است.

«نوشیدنی الکلی و سیگار» و «بهداشت و درمان» نیز به ترتیب ۴.۴ و ۴.۶ درصد، «کفش و لباس» و «رستوران و هتل» به ترتیب ۴.۱ و ۶ درصد و «ارتباطات» و «آموزش» نیز به ترتیب ۲.۶ و ۰.۹ درصد در بودجه خانوارهای اروپایی سهم داشته است. ۱۱.۵ درصد هزینه خانوارهای اروپایی نیز صرف سایر کالاها و خدمات شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها