کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۱۱۴۹جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳:۳۹۳۷۶ بازدید

در حالی که اقتصاد جهانی پس از شوک ناشی از بحران کرونا روند ترمیمی خود را باز یافته و تولیدکنندگان عرضه خود را محدود ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

در حالی که اقتصاد جهانی پس از شوک ناشی از بحران کرونا روند ترمیمی خود را باز یافته و تولیدکنندگان عرضه خود را محدود کرده اند قیمت نفت علیرغم کاهش یک درصدی در روز جمعه در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه طی 12 سال اخیر قرار گرفته است.

در آخرین روز از سال 2021 میلادی، قیمت نفت برنت در مسیر ثبت رشد سالانه 53 درصدی قرار دارد و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم احتمالا رشد 57 درصدی را شاهد خواهد بود که بهترین عملکرد سالانه برای این دو شاخص نفتی از سال 2009 تاکنون به شمار می رود. در آن سال قیمت ها شاهد رشد بیش از 70 درصدی بود.

کریگ جیمز اقتصاددان ارشد موسسه کامسک در این باره گفت: «در سال اخیر ما شاهد شیوع سویه دلتا و اومیکرون و همچنین انواع محدودیت های اجتماعی و مسافرتی بودیم، اما میزان تقاضا برای نفت شاهد رشد نسبتا خوبی بود. می توان این رشد را ناشی از تاثیرات سیاست های محرک اقتصادی و محدود شدن عرضه نفت توسط تولیدکنندگان بزرگ دانست.»

اما با توجه به رشد موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کشورهای جهان از استرالیا گرفته تا آمریکا، قیمت نفت پس از چند جلسه افزایش امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 96 سنت معادل 1.21 درصد کاهش به 78 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با 92 سنت معادل 1.20 درصد افت به 76 دلار و 7 سنت رسید.

کارشناسان بهداشتی آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده اند که خود را برای محدودیت های اجتماعی جدی در هفته های آینده آماده کنند زیرا نرخ ابتلا احتمالا همزمان با فصل سفرهای آخر سال و بازگشایی مدارس پس از تعطیلات سال نو تشدید خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها