کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پشت پرده افزایش چراغ خاموش هزینه‌های مخابرات


کد خبر : ۹۱۱۳شنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶:۵۴۲۵۴۰ بازدید

هزینه‌های اجرای همکدسازی تلفن‌های ثابت با چراغ خاموش حدود 67 درصد افزایش یافت و بدون اینکه مسئولان دولتی و مخابراتی در این باره اظهارنظر ...

هزینه‌های اجرای همکدسازی تلفن‌های ثابت با چراغ خاموش حدود 67 درصد افزایش یافت و بدون اینکه مسئولان دولتی و مخابراتی در این باره اظهارنظر کنند، مدیر عامل مخابرات ایران دلیل چنین موضوعی را تشریح کرد . پروژه ملی همکدسازی تلفن‌های ثابت کشور یا به عبارتی هشت رقمی شدن تمامی شماره‌های استانی در آذر ماه سال جاری به پایان رسید و همین موضوع موجبات جشنی برای اجرای این طرح سنگین را فراهم آورد.

در جشن همکدسازی تلفن‌های ثابت که در راستای پیاده‌سازی عدالت ارتباطی اجرا شده بود از هزینه کرد 200 میلیارد تومانی توسط مخابرات پرده‌برداری شد.مخابرات با تکلیف دولت، موظف شده بود که این طرح را به سرانجام برساند، لذا این طرح فرمایشی باید محل جبران هزینه‌ها را نیز برای این شرکت خصوصی مشخص می‌کرد.پوررنجبر مدیر عامل سابق مخابرات ایران در اواخر دولت گذشته در ارتباط با اجرای این طرح ملی گفته بود که همکدسازی تلفن‌های ثابت در سطح استان‌ها وظیفه دولت است و ما تنها در این راستا موضوع را پیاده‌سازی و سرویس را به مشترکان ارائه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: در این راستا هرگونه تصمیمی از سوی دولت گرفته شود و مکان جبران هزینه‌ها نیز مشخص شود قطعا موضوع را به سراسر کشور بسط و توسعه خواهیم داد. دولت پیشنهاد داده است که هزینه همکدسازی را از طریق آبونمان و به نوعی از مردم دریافت کنیم.او اجرای این طرح را به نفع مشترکان دانست و افزود: این طرح حدود 120 میلیارد تومان ضرر مالی برای شرکت مخابرات دارد که هنوز محل تامین این هزینه از طرف دولت مشخص نشده است.بنابراین دولت گذشته به سمت افزایش آبونمان تلفن‌های ثابت رفت که با مخالفت و فشار رسانه‌ها سرانجام این کار را ملغی کرد.

اکنون که پایان یافتن این طرح مصادف با فعالیت‌های دولت یازدهم شده است، رقم جدیدی در ارتباط با هزینه‌های مخابرات از محل اجرای همکدسازی مطرح شده که رشدی حدودا 67 درصدی را نشان می‌دهد.
کاظم ابراهیمی صدرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیـم از این موضوع پرده بر می‌دارد و به کالبدشکافی هزینه‌ها می‌پردازد.وی در این باره گفت: با اجرای طرح همکدسازی درآمدهای ما بین 8 تا 14 درصد افت داشته که طبیعتا در استان‌های بزرگ نظیر سیستان و بلوچستان که گستردگی فواصل شهری بالغ بر هزار کیلومتر می‌شود، شدت بیشتری داشته است.

مدیر عامل مخابرات ایران افزود: استان‌های بزرگ و طولانی از نظر عرضی و جغرافیایی بیشترین ضرر را برای مخابرات داشته‌اند. استان‌هایی چون زنجان و ایلام هم که زا نظر اقلیم جغرافیایی کوچک هستند، کمترین آسیب را داشته‌اند.ابراهیمی درباره رشد 67 درصدی هزینه‌های همکدسازی نیز گفت: زمانی عنوان شد که هزینه‌های اجرای این طرح 120 میلیارد است که مربوط به تجهیزات و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شد اما باقی هزینه‌ها نظیر خدمات نیروی انسانی در قالب پشتیبانی و اجرای این طرح دیده نشده بود.

وی تصریح کرد: نیروهایی که برای اجرای این کار گماشته شده بودند، هر هفته و حداقل سه روز به شکل 24 ساعته پای کار بودند و سرویس‌دهنده خدماتی به آنان نیز دارای هزینه‌هایی بوده که نهایتا منجر به افزایش رنج هزینه‌کردها شده است.در شرایطی که نیروی انسانی منجر به افزایش 66 درصدی هزینه‌های همکدسازی شده است اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشن همکدسازی مجوز لفظی افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت برای جبران هزینه‌های این شرکت را صادر کرد.

واعظی وزیر ارتباطات در این مراسم عنوان کرد: در راستای جبران هزینه های مخابرات باید طرحی ارائه شود تا با افزایش تعرفه ها، درآمدهای این شرکت از شهرهای بزرگ جبران شود.

وی عنوان کرد: در راستای جبران هزینه‌های مخابرات باید طرحی ارائه شود تا درآمدهای این شرکت از شهرهای بزرگ جبران شود زیرا کسانیکه در شهرهای بزرگ هستند اگر با 10 تا 20 درصد افزایش تعرفه نیز مواجه شوند چندان نگرانی و آسیبی شامل حال آنها نمی‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها