کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله مرگبار سگ های ولگرد به کودک بیرجندی


کد خبر : ۹۱۱۰۳پنجشنبه، ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷:۰۵۱۱۸۵ بازدید

ماجرای حمله سگ‌های ولگرد به رهگذران بویژه کودکان این بار با مرگ پسر کوچولوی بیرجندی پایان تلخ و غم انگیزی داشت.

ماجرای حمله سگ‌های ولگرد به رهگذران بویژه کودکان این بار با مرگ پسر کوچولوی بیرجندی پایان تلخ و غم انگیزی داشت.

به‌ گزارش ایرنا، ساعت 11 صبح سه‌شنبه 7 دی ماه پسر چهار و نیم ساله‌ای در روستای امیرآباد بیرجند بر اثر حمله سگ‌های ولگرد جان سپرد.

یاسین بعد‌از صرف صبحانه طبق روال هر روز راهی کوچه شده بود تا با دوستانش بازی کند ،اما ناگهان چند قلاده سگ به یاسین و دوستانش حمله کردند. بچه‌های دیگر چون بزرگ‌تر بودند از مهلکه گریختند اما یکی از سگ‌ها، یاسین کوچولو را گرفت و در حالی که او را روی زمین می‌کشید دندان‌هایش را در گلوی کودک فرو کرد ؛از آنجا که این حادثه هولناک در حوالی پاسگاه روستای امیرآباد بیرجند رخ داده بود یکی از مأموران پاسگاه به محض دیدن صحنه، با داد و فریاد کودک را از دهان سگ رها کرد و با اعلام موضوع به اورژانس پسرک به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند منتقل شد.
 در بیمارستان عملیات احیای قلب به‌مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی این کودک انجام شد، ولی متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده به ناحیه سر و گردن فوت کرد.
به‌گفته مردم این روستا در سه ماه گذشته این دومین حادثه حمله سگ‌های ولگرد به کودکان در منطقه امیرآباد بیرجند است. در مهرماه امسال نیز سگ‌های ولگرد به دختربچه ۶ ساله‌ای حمله کردند که البته با اقدام بموقع، این کودک زنده ماند.
مرگ دلخراش یاسین بر اثر حمله سگ‌های ولگرد باعث شده تا سه‌شنبه شب نشست کارگروه ساماندهی سگ‌های ولگرد در محل فرمانداری بیرجند برگزار شود و در این جلسه به شهرداری بیرجند و دهیاران روستاها تأکید شد که هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام کنند.
علی ناصری فرماندار بیرجند گفت: برخی افراد به‌عنوان حامی حیوانات و محیط زیست، غذارسانی غیراصولی در خیابان‌ها، معابر و حاشیه شهرها و روستاها دارند که این اقدام باعث ازدیاد جمعیت سگ‌های بلاصاحب می‌شود و گاهی همین افراد مانع کار جمع‌آوری سگ‌ها توسط مأموران شهرداری هم می‌شوند.
ناصری گفت: باید این حیوانات توسط شهرداری جمع‌آوری و به پناهگاه حیوانات بلاصاحب هدایت شوند تا با عقیم‌سازی جمعیت آنان کنترل شود، اگر این اقدام صورت نگیرد ما بیش از این حوادث ناشی از حمله سگ‌های ولگرد را خواهیم داشت.
مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز افزود: در زمینه زنده‌گیری سگ‎های ولگرد در بیرجند ما ۲ اکیپ چهار نفره داریم که با ۲ دستگاه ماشین، روزانه کار زنده‌گیری را انجام می‌دهند. از ابتدای تیرماه امسال تاکنون ۴۶۵ قلاده سگ زنده‌گیری شدند و در سایت شهرداری نگهداری می‌شوند، البته برخی سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه شهرداری را کمک می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی مردم از روی ناآگاهی به این حیوانات غذا می‌دهند، گفت: غذا دادن به آنان باعث می‌شود که به محلات مسکونی نزدیک شوند و از طرفی بحث زادآوری آنها بیشتر خواهد شد.
 تقاضای ما این است که بتوانیم سلاح بیهوشی جدیدی تهیه کنیم، چرا که یک قبضه سلاح بیهوشی داریم اما به‌دلیل اینکه بر اثر تحریم‌ها فشنگ آن وارد نمی‌شود، بلااستفاده مانده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها