کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان یارانه پرداختی به هر فرد ایرانی در سال 1401


کد خبر : ۹۱۰۸۷چهارشنبه، ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷:۴۴۱۰۳۷۸ بازدید

براساس لایحه بودجه سال 1401 مجموع دو یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره حاضر در دهک اول تا چهارم ماهانه به 834 هزار تومان ...
میزان یارانه پرداختی به هر فرد ایرانی در سال 1401میزان یارانه پرداختی به هر فرد ایرانی در سال 1401

براساس لایحه بودجه سال 1401 مجموع دو یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره حاضر در دهک اول تا چهارم ماهانه به 834 هزار تومان خواهد رسید.

در لایحه بودجه سال آینده پرداخت ۴۲۸ هزار میلیارد ریال یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار و ۳۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح حمایت معیشتی خانوارها پیش‌بینی شده است.

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد، در مجموع سه میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای این بخش پیش‌بینی شده است. در لایحه بودجه سال آینده مصارف هدفمندی یارانه‌ها در ۱۴ محور پرداخت می‌شود.

براساس این تبصره برای یارانه نقدی و غیرنقدی و طرح معیشت ۷۳۸ هزار میلیارد ریال، کاهش فقر مطلق خانوارها و کمیته امداد ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، یارانه شیر مدارس هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ هزار میلیارد ریال، یارانه نان، گندم و جبران اصلاح کالاهای اساسی ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار ریال، نهاده‌های کشاورزی و تنظیم کالاهای اساسی ۴۰ هزار میلیارد ریال، سازمان پژوهشی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، حمایت از معلولان ۳۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، صندوق ملی مسکن محرومین ۵۰ هزار میلیارد ریال، صندوق پیشرفت و عدالت ایران ۶۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیردولتی ۲۶ هزار میلیارد ریال است.

همچنین دولت قصد دارد با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۱، معادل ریالی آن را به صورت یارانه جدید به خانوارها پرداخت کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که متوسط پرداختی یارانه ناشی از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود. در حال حاضر هر فرد در هریک از ۷ دهک درآمدی به شکل ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت می‌کند. بدین ترتیب برای یک خانواده ۴ نفره هم ماهانه ۱۸۲ هزار تومان به حساب سرپرست واریز می‌شود.

البته علاوه بر این، یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین نیز به سرپرست خانوارها پرداخت می‌شود. در یارانه دوم هم برای خانوار دو نفره، ۱۰۳ هزار تومان، برای خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و برای خانوار پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان واریز صورت می‌گیرد. بدین صورت هر خانوار ۴ نفر در ماه ۳۵۴ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

در این میان جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد میزان دقیق یارانه جدید در سال آینده می‌گوید براساس یارانه نقدی جدید چهار دهک اول در سال ۱۴۰۱ به شکل ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک بعدی هم در ماه به ۹۳ هزار تومان خواهد رسید.

در چنین شرایطی یک خانوار حاضر در دهک اول تا چهارم ماهانه ۴۸۰ تومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای همین خانوار در سه دهک بعدی به ۳۶۰ تومان می‌رسد.

با این حال مجموع دو یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره حاضر در دهک اول تا چهارم در سال آینده، ماهانه به ۸۳۴ هزار تومان خواهد رسید. این میزان برای همین خانوار در سه دهک بعدی نیز، ۷۱۴ هزار تومان خواهد بود./ مهر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها