کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خبرهای مهم روسیه از وین/ شانس دست یابی به توافق بسیار زیاد است


کد خبر : ۹۱۰۷۲چهارشنبه، ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵:۴۴۱۴۱۹ بازدید

اولیانوف گفت: «ایرانی ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.»

«میخائیل اولیانوف»، سفیر روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و همچنین نماینده مسکو در مذاکرات با ایران در وین در گفتگو با فارن پالیسی تعیین برخی ضرب العجل ها را رد کرد و در این ارتباط اظهار داشت: «احساس فوریت در مذاکرات کمی اغراق آمیز است. بله، فوری است، اما بیایید محتاط باشیم، نه ضرب الاجل هایمصنوعی تعیین کنیم.»

اولیانوف در این گفتگو همچنین اظهار داشت: «صادقانه بگویم، من در این مرحله نسبتاً خوشبین هستم. من هیچ دلیل عینی برای شک و تردید نمی بیینم.»

نماینده روسیه افزود: «من نمی‌توانم تضمین کنم که توافق حاصل می‌شود، اما معتقدم که شانس بسیار بسیار زیاد است زیرا پیش نیاز اصلی موفقیت در حال حاضر وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت‌کنندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، به دنبال بازگرداندن توافق هسته‌ای هستند.»

اولیانوف گفت: «چین و روسیه ایران را متقاعد کردند که از برخی مواضع حداکثری خود، از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات فقط بر تحریم‌ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته‌ای، عقب نشینی کند.» وی در پایان گفت: «ایرانی ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.»

این دیپلمات ارشد روسی در وین در ادامه همچنین افزود: «اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست. حتی اگر آنها مقدار قابل توجهی مواد هسته‌ای تولید کنند، پس چه می‌شود. بدون کلاهک قابل استفاده نیست و ایرانی‌ها کلاهک ندارند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها