کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امارات نخستین مجوز ازدواج قانونی را برای زوج‌های غیر مسلمان صادر کرد


کد خبر : ۹۱۰۲۰سه شنبه، ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱:۲۰۸۱۰ بازدید

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده خبر داد که دادگاهی در این کشور نخستین مجوز ازدواج مدنی و قانونی را برای یک زوج غیر مسلمان صادر کرده است.

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده خبر داد که دادگاهی در این کشور نخستین مجوز ازدواج مدنی و قانونی را برای یک زوج غیر مسلمان صادر کرده است.

این کشور اسلامی خلیج فارس که ۹۰ درصد از جمعیت تقریبا ۱۰ میلیونی آن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند، در تلاش است تا تصویری لیبرال‌تر و مترقی‌تر از خود ارائه دهد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی امارات، یک زوج کانادایی نخستین افرادی بودند که بر اساس قانون جدید در ابوظبی، پایتخت امارات عربی متحده ازدواج کرده‌اند.

خبرگزاری امارات عربی متحده از تصمیم دولتمردان این کشوربه عنوان اقدامی «بی‌سابقه» در منطقه یاد کرد که می‌تواند به تحکیم موقعیت ابوظبی به عنوان «یک مقصد برای افراد ماهر و متخصص از سراسر جهان» کمک کند.

ازدواج مدنی و غیرمذهبی در خاورمیانه غیرمعمول است و پیوند زناشویی میان زن و مرد معمولاً توسط یک مقام مذهبی رسمی می‌شود.

در حالی که برخی از کشورهای مسلمان مانند تونس و الجزایر بر اساس شرایط خاصی اجازه ازدواج‌های قانونی را می‌دهند، برخی دیگر تنها ازدواج‌های قانونی انجام شده در خارج را به رسمیت می‌شناسند و برخی دیگر اصلاً ازدواج مدنی را به رسمیت نمی‌شناسند.

امارات عربی متحده در سال گذشته اقداماتی را با هدف جذب سرمایه‌گذاران و نیروی کار متخصص خارجی از جمله صدور ویزاهای طولانی مدت انجام داده است. همچنین این کشور قوانین مربوط به زندگی مشترک پیش از ازدواج و الکل را اصلاح کرده است.

این کشور اسلامی در اوایل ماه دسامبر از اجرای یک برنامه کاری جدید از اول ژانویه سال ۲۰۲۲ خبر داد که بر اساس آن تعطیلات آخر هفته از بعد از ظهر جمعه شروع و تا پایان یکشنبه ادامه خواهد داشت. جمعه بطور سنتی در کشورهای اسلامی روز تعطیل است.

این اقدام امارات عربی متحده در حالی انجام شده است که رقابت میان برخی از کشورهای منطقه در حال افزایش است، به گونه‌ای که عربستان سعودی قصد دارد ریاض، پایتخت خود را به یک مرکز بین‌المللی اقتصادی تبدیل کند.

عربستان سعودی سال گذشته اعلام کرد با شرکت‌هایی که دفتر خاورمیانه‌ای‌شان در خارج از این کشور قرار دارد، قرارداد امضا نمی‌کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها