کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین نوع ماسک‌ برای مقابله با اُمیکرون


کد خبر : ۹۰۹۲۹یکشنبه، ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹:۴۸۱۷۶۲ بازدید

همشهری آنلاین : ماسک زدن به خصوص در فضاهای دربسته پرجمعیت مانند وسائل حمل‌ونقل عمومی، خواروبارفروشی‌ها و سایر مکان‌های عمومی مشابه ضروری است.

سویه‌ی اُمیکرون کرونا ظاهرا بسیار واگیرتر از سویه‌های قبلی این ویروس است و برای محافظت در برابر آن به ماسک نفوذناپذیرتری نیاز داریم.

بررسی دانشمندان در هنگ‌کنگ نشان داده است که سویه‌ی اُمیکرون ۷۰ برابر سریع‌تر از سویه‌ی دلتا در بافت مجاری تنفسی تکثیر پیدا می‌کند و ۴۸ ساعت پس از عفونت نسبت به سویه‌ی دلتا میزان‌های بالاتری از ویروس در این مجاری ایجاد می‌کند.

بنابراین احتمالا افراد دچار عفونت با این سویه‌ی جدید میزان بیشتری از ویروس را به صورت ذرات ریز هواپخش (آئروسل) از دهان و بینی‌شان خارج می‌کنند که ممکن است برای چند دقیقه یا حتی چند ساعت به خصوص در فضاهای دربسته با تهویه کم در هوا شناور بمانند و به دیگران منتقل شوند.

در چنین شرایطی استفاده از ماسک‌های N95 (یا ماسک‌های تقریبا مشابه KN95 یا KF94) که به علت چندلایه بودن و داشتن بار الکتروستاتیکی قدرت تصفیه‌کنندگی بسیار بیشتری نسبت به ماسک‌های پارچه‌ای معمول در برابر این ذرات ریز شناور حاوی ویروس دارند، بهتر به نظر می‌رسد.
ماده به کار رفته در ماسک‌های جراحی یا پزشکی هم بار الکتروستاتیکی دارند، اما این ماسک‌ها معمولا به طور کامل روی صورت نمی‌چسبند و شکاف باقیمانده میان ماسک در اطراف بینی، گونه‌ها یا چانه می‌تواند امکان عبور ذرات حاوی ویروس را بدهد. ماسک‌های N95 اگر به اندازه صورت شما باشند و به درستی به صورت زده شوند، روی پوست می‌چسبند و از این لحاظ برتری دارند.

اگر به ماسک‌های N95 یا مشابه‌های آن دسترسی ندارید، می‌توانید از یک ماسک جراحی در زیر و یک ماسک پارچه‌ای در روی آن استفاده کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها