کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابراز تاسف رییس اتاق ایران و سوئیس از تهاتر چای سریلانکا


کد خبر : ۹۰۹۰۰شنبه، ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶:۰۹۳۵۰۲ بازدید

رییس اتاق ایران و سوئيس با ابراز تاسف از تهاتر چای در برابر نفت، این روش را مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی دانست و ...
ابراز تاسف رییس اتاق ایران و سوئیس از تهاتر چای سریلانکاابراز تاسف رییس اتاق ایران و سوئیس از تهاتر چای سریلانکا

رییس اتاق ایران و سوئيس با ابراز تاسف از تهاتر چای در برابر نفت، این روش را مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی دانست و گفت که با تهاتر نمی‌توان تکنولوژی را وارد کرد.

شریف نظام مافی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از سیاست تهاتری در کشور، این روش کار را "کوتاه مدت" توصیف کرد و گفت، این راهکار «نمی‌تواند مشکلی از بخش صنعتی و به خصوص تولید را برطرف کند».

او دیروز جمعه ۳ دی با بیان اینکه «تهاتر در تاریخ بشریت، روشی مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی است»، افزود: «یقینا دلیلی وجود داشته که تهاتر دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد».

به گفته وی: «اگر برنامه‌ای برای پیشرفت صنعت، اشتغال و صادرات داریم، نمی‌توانیم نیاز‌های خود را با تهاتر حل کنیم».

رییس اتاق ایران و سوئيس با اشاره به تهاتر چای سریلانکا با نفت ایران، از چای به عنوان "یک ماده مصرفی" نام برد و افزود که «چه بسا می‌شد از این تهاتر در زمینه دارو برای بیماران سرطانی یا اقلامی استفاده کرد که باعث پیشرفت اقتصاد شود».

آقای نظام مافی با بیان اینکه «نمی‌توانیم با روش تهاتر، تکنولوژی وارد کشور کنیم»، گفت که «کشورهای صاحب تکنولوژی قبول نخواهند کرد که تکنولوژی را در مقابل مواد خام بفروشند» چراکه این کشورها «مواد خام را با مشقت زیاد به محصول تبدیل کرده‌اند و این فرآیند، یک ارزش افزوده ایجاد کرده است».

نظام مافی گفت، در نهایت بتوان با کشورهای جهان سوم، مانند سریلانکا تهاتر را پیش برد، کشورهایی مانند سریلانکا که «به تازگی از یک جنگ داخلی وحشتناک خارج شده و اقتصاد این کشور بسیار ضعیف بوده و تنها بر اساس کشاورزی است».

ایران برای حل مشکلات تبادلات بانکی با خارج، تهاتر نفت با کالا را در پیش گرفته است.

از جمله به تازگی، سریلانکا قرارداد ۲۵۱ میلیون دلاری "نفت در برابر چای" را با ایران امضا کرد. بر اساس این تفاهم که روز ۳۰ آذرماه (۲۱ دسامبر) به امضا رسید، سریلانکا بدهی نفتی خود را با چای تسویه می‌کند.

تنها چند روز پیش از آن نیز یک عضو شورای عالی مسکن ایران گفت که ایران با شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای وارد مذاکره ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال به صورت تهاتری شده است.

احمد دنیامالی خاطرنشان کرده بود که شرط این همکاری، تهاتر با نفت یا کالاهای معدنی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها