کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران


کد خبر : ۹۰۸۸جمعه، ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴:۰۱۲۷۴۵ بازدید

امکان صدور کد رهگیری صوری برای بالا رفتن آمار معاملات مسکن نیست ...

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه خرید و فروش مسکن در آذرماه در تهران 20 درصد رشد داشته، گفت: هیچ مشاور املاکی نمی‌تواند کد رهگیری صوری صادر کند، چون برای او بار مالی دارد.

حسام عقبائی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، آمارهایی که از سوی اتحادیه اعلام می‌شود، صحیح نیست و این که گفته می‌شود، برخی مشاوران املاک برای آمارسازی در مورد افزایش خرید و فروش مسکن به طور صوری کد رهگیری صادر می‌کنند، گفت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه این موضوع را تکذیب می‌کنم، چرا که هیچ مشاور املاکی نمی تواند در ازای معامله انجام شده کد رهگیری صادر نکند، یا در برابر معامله‌ای که انجام نشده، به طور صوری کد رهگیری صادر کند، چون برایش بار مالی دارد.

وی افزود:به هر حال اگر مشاور املاکی بخواهد کد رهگیری صادر کند، برای او بار مالی دارد ، چرا که 40 درصد درآمد مشاوران املاک به مالیات اختصاص می‌یابد. عقبایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، وضعیت معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن، باز هم سیر افزایشی داشت و این نشان دهنده تحقق پیش بینی‌ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.

وی با بیان اینکه به رغم افزایش حجم معاملات مسکن در تهران، قیمت مسکن افزایش محسوسی نداشته و می‌توان گفت هم اکنون بازار مسکن در وضعیت ثبات قیمت به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: در آذرماه 93، معادل 14 هزار و 418 مبایعه‌نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در تهران تنظیم شده است که این میزان در آبان سال 93، برابر با 12 هزار و 234 مورد و در مدت مشابه سال قبل  یعنی در آذر ماه پارسال 12 هزار و 240 فقره بوده است.

بنابراین تعداد معاملات خرید و فروش مسکن علاوه بر اینکه در آذرماه امسال نسبت به یک ماه قبل نزدیک به 20 درصد افزایش داشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز به همین میزان رشد کرده است. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهر تهران تصریح کرد: با این وجود، تعداد کل معاملات مسکن در کشور در مقایسه با تعداد کل قراردادهای مسکن در تهران، در آذرماه 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل، به طور نسبی کاهش داشته است. به گفته وی، در آذرماه 93، مجموعا 144 هزار و 934 قرارداد در کل کشور تنظیم شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 148 هزار و 115 مورد و در آبان 93، برابر با 134 هزار و 248 قرارداد بوده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها