کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جدید هر دسته گل نرگس اعلام شد


کد خبر : ۹۰۷۷۱سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷:۰۸۱۷۴۵ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: متاسفانه قیمت برخی از گل‌ها در بازار با وجود شدت نظارت‌ها همچنان در حال افزایش است.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: در حال حاضر قیمت گل برای شب یلدا حدود ۳۵ درصد یعنی نسبت به هفته گذشته ۵ درصد گران شده است.

او ادامه داد: افزایش قیمت گل در بازار به عرضه و تقاضا بر می‌گردد به طوری که قیمت هرشاخه گل رز بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، گل داوودی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، آلیسوم ۵ تا ۷ هزار تومان و گل مریم ۲۰ تا ۳۰ تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هر شاخه گل رز هم در بازار به قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، در حال حاضر قیمت یک دسته گل رز ۲۰ تایی در بازار ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در خصوص افزایش قیمت گل نرگس گفت: قیمت گل نرگس دسته‌ای ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی، چون این گل در شب یلدا پر تقاضاست، افزایش قیمت داشته است.

شاهرخی افزایش قیمت گل را متاثر از دست دلالان و سایت‌های فروش اینترنتی خواند، گفت: قیمت گل در بازار به دو عامل بستگی دارد. نخست دلالان و دیگری سایت‌های فروش اینترنتی، چرا که امروز کسی از مغازه دار گلی خریداری نمی‌کند و این موضوع باعث ورشکست شدن فروشگاه‌های عرضه گل شده‌است.

او ادامه داد: با توجه به اعیاد که در تقویم ما است، مصرف گل افزایش پیدا می‌کند و متاسفانه هیچ نظارتی در این بازار نیست، با توجه به اینکه امشب، شب یلدا است مردم به بازار هجوم برده و دلالان هم نسبت به تقاضا، قیمت گل را افزایش می‌دهند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه، قیمت گل نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی گفت: از آنجایی که پیاز گل از طریق واردات به کشور وارد می‌شود و آن هم به صورت دلار به فروش می‌رسد، قیمت ارز هم در بازار گل بی تاثیر نیست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها