کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گسترش سریع اومیکرون در اروپا؛ آلمان ورود شهروندان شماری از کشورها را محدود کرد


کد خبر : ۹۰۷۱۴دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱:۵۸۳۸۶ بازدید

چندین کشور اروپایی همزمان با گسترش سریع سویه اومیکرون، محدودیت‌های شدیدی را برای مقابله با کووید به اجرا گذاشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد که اومیکرون در حال حاضر در ۸۹ کشور جهان گسترش پیدا کرده است.

چندین کشور اروپایی همزمان با گسترش سریع سویه اومیکرون، محدودیت‌های شدیدی را برای مقابله با کووید به اجرا گذاشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد که اومیکرون در حال حاضر در ۸۹ کشور جهان گسترش پیدا کرده است.

آلمان شماری از کشورها از جمله بریتانیا، دانمارک، فرانسه، نروژ و لبنان را به لیست کشورهای پرخطر اضافه کرده و سفر از این کشورها را محدود کرده است.

در هلند محدودیت‌های شدیدی به اجرا در آمده و در بریتانیا شهردار لندن نسبت به تعداد زیاد مبتلایان در پایتخت ابراز نگرانی کرده است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا در مورد انجام اقداماتی بیشتر برای جلوگیری از گسترش اومیکرون گفت که وضعیت همچنان در حال بررسی است.

او گفت هر گونه برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌های بیشتر به پارلمان ارائه خواهد شد.

آقای جاوید با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری جشن‌های کریسمس از مردم خواست تا بیشتر احتیاط کنند.

صادق خان، شهردار لندن هم گفته است که اجرای محدودیت‌های جدید برای مقابله با گسترش کووید اجتناب ناپذیر است.

آقای خان ابراز امیدواری کرده که نخست وزیر چالش‌هایی را که لندن با آن مواجه است، درک کند.

او همچنین گفته که دولت باید برای حمایت از کسب و کارها وارد عمل شود.

تازه‌ترین داده‌های دولت بریتانیا نشان داده که ۱,۵۳۴ بیمار کووید در بیمارستان‌های لندن هستند- ۲۸.۶ درصد افزایش نسبت به هفته پیش- با حدود ۲۰۰ مورد پذیرش جدید در روز.

بریتانیا روز گذشته شمار مبتلایان به کووید را در یک روز ۹۰ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام کرد و بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به اومیکرون هم در لندن، پایتخت گزارش شد.

همزمان مشاوران علمی دولت بریتانیا هشدار داده‌اند در صورتی که اقدامات دیگری برای مقابله با گسترش کووید به اجرا درنیاید، شمار مراجعان به بیمارستان ها به ۳ هزار نفر در روز خواهد رسید.

محدودیت سفر بریتانیایی‌ها به آلمان
آلمان کشورهای بریتانیا، دانمارک، فرانسه، نروژ و لبنان را به لیست کشورهای پرخطر اضافه کرده و سفر از این کشورها محدود شده است.

آلمان، تازه ترین کشور اروپایی است که در تلاش برای جلوگیری از گسترش اومیکرون، سفر اکثر بریتانیایی‌ها را به این کشور ممنوع کرده است.

اما اتباع و ساکنان آلمان کماکان اجازه دارند که از بریتانیا به این کشور سفر کنند. این افراد بدون توجه به این که واکسینه شده اند یا نه، باید آزمایش کرونایشان منفی باشد و به مدت دو هفته هم قرنطینه شوند.

قرار است این اقدامات از امروز عصر( یکشنبه ۱۹ دسامبر/۲۸ آذر) عملی شود.

موسسه بهداشتی رابرت کخ این قوانین را با توجه به این که بریتانیا را به عنوان یک منطقه نگران کننده برای سویه اومیکرون طبقه بندی کرده، اعلام کرده است.

فرانسه هم پیش از این محدودیت‌های مشابهی را درمورد سفر بریتانیایی ها به این کشور اعمال کرده بود.

براساس قوانین جدید، شهروندان بریتانیا برای ورود به فرانسه باید "دلیلی قانع کننده" داشته باشند و سفرهای گردشگری و یا تجاری بین دو کشور ممنوع شده است.

در هلند قرنطینه‌ای یک ماهه به اجرا درآمده و مارک روته، نخست وزیر خواستاراقداماتی فوری از جمله بسته شدن مدارس و فروشگاههای غیرضروری شده است.

آقای روته گفته برای جلوگیری از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها ضروری است که محدودیت‌های شدیدی به اجرا درآید.

براساس مقررات تازه در هلند از مردم خواسته شده تا جای ممکن خانه بمانند و محدودیت های شدیدی بر شمار کسانی که می توانند ملاقات کنند اعمال می شود.

پذیرایی از حداکثر دو مهمان ۱۳ ساله به بالا در خانه ها مجاز خواهد بود. شمار مهمانان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ دسامبر، شب سال نو و روز اول سال آینده می تواند چهار نفر باشد.

به جز مراسم یادبود برای درگذشتگان، بازارهای هفتگی فروش خواروبار و مسابقات حرفه ای ورزشی بدون تماشاگر باقی رویدادها ممنوع خواهد بود.

کلیه مدارس حداقل تا ۹ ژانویه تعطیل خواهد بود و سایر تدابیر منع آمد و شد حداقل تا ۱۴ ژانویه ادامه خواهد داشت.

رستوران ها می توانند به تحویل غذا ادامه دهند و فروشگاه هایی که کالاهای غیرضروری عرضه می کنند می توانند خدمات آنلاین و تحویل ارائه کنند.

در دانمارک، سوئیس و جمهوری ایرلند هم محدودیت هایی برای مقابله با گسترش سویه اومیکرون اعلام شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها