کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال وقوع سیل با بارش ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتری در برخی حوضه‌های آبریز


کد خبر : ۹۰۶۳۷شنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳:۴۶۱۲۲۰ بازدید

براساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات‌ آب وزارت نیرو در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ وکرخه و مرزی غرب از بامداد امروز وقوع بارشی به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر رخ خواهد داد که احتمال وقوع سیل وجود دارد.

براساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات‌ آب وزارت نیرو در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ وکرخه و مرزی غرب از بامداد امروز وقوع بارشی به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر رخ خواهد داد که احتمال وقوع سیل وجود دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرنگار اقتصادی ایرنا، فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه (۲۶ آذرماه) در کشورمان آغاز شده و طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب، بیشترین میزان بارش درحوضه‌های آبریز غربی و جنوب غرب رخ خواهد داد.

گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش بینی آب و هوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز ‏سه شنبه ۳۰ آذرماه به شرح زیر پیش‌بینی شده است:
در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ وکرخه و مرزی غرب از بامداد امروز شنبه،  وقوع بارشی به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر رخ خواهد داد.

در استان‌های خوزستان (به خصوص نواحی شمالی و شرقی) و چهارمحال و بختیاری وقوع بارشی به مدت ۷۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیمتر رخ می‌دهد.

در استان  لرستان (به خصوص نیمه شرقی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و در استان‌های کردستان (به خصوص نیمه غربی) و همدان (به خصوص نیمه جنوبی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و در استان‌های آذربایجان غربی (نیمه جنوبی)، مرکزی و کرمانشاه محتمل خواهد بود.
در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه و مرزی غرب، زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی و فلات مرکزی و شرقی از صبح امروز شنبه، وقوع بارشی به مدت ۳۶ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر و در کهگیلویه و بویر احمد (به خصوص نیمه شمالی) به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر خواهد بود.

در استان اصفهان (نیمه غربی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و در استان فارس (شمال، شمال غرب و غرب)  وقوع بارشی به مدت ۱۸ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر و در استان‌های تهران (به خصوص نیمه شمالی) و البرز (به خصوص نیمه شمالی) محتمل خواهد بود.
در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه و مرزی غرب و زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی از صبح روز دوشنبه ۲۹ آذر، وقوع بارشی به مدت ۳۶ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود 

در استان‌های ایلام (به ‎خصوص نیمه جنوبی) و کهگیلویه و بویر احمد (به خصوص نیمه شمالی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و در استان اصفهان (نیمه غربی) محتمل خواهد بود.
در حوضه‌های  آبریز دریاچه ارومیه، کرخه و مرزی غرب و فلات مرکزی و شرقی از بعد از ظهر روز دوشنبه  ۲۹ آذروقوع بارشی به مدت ۲۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و در استان‌های کردستان (به خصوص نیمه غربی)، تهران (به خصوص نیمه شمالی)، البرز (به خصوص نیمه شمالی) و آذربایجان غربی (نیمه جنوبی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی متر و در  استان‌های کرمانشاه، همدان (به خصوص نیمه جنوبی) و مرکزی محتمل خواهد بود.
 در حوضه‌های  آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، اترک و رودخانه‌های شمالی و فلات مرکزی و شرقی از صبح روز سه شنبه ۳۰ آذروقوع بارشی به مدت ۲۴ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و در استان فارس (شمال، شمال غرب و غرب) و وقوع بارشی به مدت ۱۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۳۰ تا ۵۰ میلی متر  ودر استان‌های خراسان رضوی (نیمه شمالی) و خراسان شمالی (به خصوص نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.
همچنین پیش‌بینی می‌شود در ارتفاعات استان‌های ذکر شده و همچنین استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش از نوع برف باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها