کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکرات تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟


کد خبر : ۹۰۵۸۱پنجشنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴:۳۲۷۰۸۹ بازدید

در حالی که اروپایی‌ها در ابتدا با عدم پذیرش پیش‌نویس‌های ایران در مورد تحریم‌ها و هسته‌ای، تنها پیش‌نویس‌های حاصل از ...
مذاکرات تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟مذاکرات تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟

در حالی که اروپایی‌ها در ابتدا با عدم پذیرش پیش‌نویس‌های ایران در مورد تحریم‌ها و هسته‌ای، تنها پیش‌نویس‌های حاصل از ۶ دور مذاکره قبلی را مبنای ادامه مذاکره می‌دانستند، نهایتا پذیرفتند که متن سومی مبنا قرار بگیرد. 

متن جدید، از ترکیب متن اول و اضافه شدن پیشنهادات ایران تهیه و بر روی آن کار می‌شود. گفتگو بر روی متن سوم در کارگروه‌ها در حال ادامه است. 

در حال حاضر از ۵ کار گروه مشخص شده ۴ کارگروه فعال است و مذاکرات از سوی هیئت‌های کارشناسی ادامه دارد. هر چند روند مذاکرات کند است اما جریان دارد. 

تا الان دو non paper از سوی آمریکایی‌ها در مورد پیش‌نویس‌های تحریم و هسته‌ای به ایران ارائه شده که پاسخ‌ها در ۱۲ صفحه از سوی هیئت ایرانی تهیه و با واسطه به آن‌ها داده شده است. 

این روند نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به رغم تعیین ضرب‌الاجل و وارد کردن فشار، به‌دنبال ادامه یافتن مذاکرات هستند و تلاش می‌کنند که رویکردی فعال داشته باشند. هم اروپایی‌ها و هم آمریکا در مجموع در فضای مذاکرات تعامل نسبتا مناسبی دارند اما جریان خبری را برعکس به نحوی هدایت می‌کنند که مذاکرات رو به جلو نیست و عامل آن هم ایران است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها