کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 400 تومانی قیمت دلار


کد خبر : ۹۰۵۴۷پنجشنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲:۴۴۶۲۰۳ بازدید

در پنجمین روز هفته، دلار دو نیمه کاملا متفاوت را تجربه کرد. در نیمه اول روز، افزایشی‌ها دست بالا را در بازار داشتند و ...
کاهش 400 تومانی قیمت دلارکاهش 400 تومانی قیمت دلار

در پنجمین روز هفته، دلار دو نیمه کاملا متفاوت را تجربه کرد. در نیمه اول روز، افزایشی‌ها دست بالا را در بازار داشتند و توانستند اسکناس آمریکایی را تا نزدیک محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان بالا ببرند. در نیمه دوم روز جهت بازار تغییر کرد و تعداد فروشنده‌ها بیشتر شد. شدت فروش‌ها به اندازه‌ای بالا رفت که حدود ساعت ۴ بعدازظهر، دلار در محدوده ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، دلیل اصلی تغییر مسیر دلار، اظهارات وزیر امور خارجه بود.


امیرعبداللهیان با اشاره به نحوه تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد، شب گذشته (سه‌شنبه شب) به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را بر‌طرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد. بعدتر اعلام شد که تهران اجازه داده است دوربین‌های جدید آژانس در مجمع «تسا» در کرج جایگزین شود.

نصب دوباره دوربین‌های نظارتی تاسیسات هسته‌ای کرج که بخشی از فعالیت‌های سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و غنی‌سازی اورانیوم در آن انجام می‌شود، یکی از نقاط حساس روابط میان تهران و آژانس در ماه‌های گذشته بوده است.  از طرف دیگر، از نگاه برخی معامله‌گران این اتفاق به معنای آن بود که طرف ایرانی مایل است کمک کند‌ مذاکرات وین به سرانجام مثبتی برسد و مانع از شکست مذاکرات شود. در کنار این، این اتفاق از آن جهت مهم بود که گفته می‌شد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه شب از همکاری‌های ایران ابراز نارضایتی کرده بود. این اتفاق می‌توانست به نوعی پاسخ مثبت ایران برای همکاری با آژانس تلقی شود.
 

  فروش دلار در سقف

 عده‌ای از فعالان باور داشتند، بازار پس از دو روز رشد متوالی و ثبت حدود هزار و ۲۰۰ تومان رشد تمایل داشت که کمی اصلاح قیمت را تجربه کند. در واقع عده‌ای از معامله‌گران که از محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومانی در موقعیت خرید ارز قرار گرفته بودند، سرانجام تصمیم گرفتند که پیش از آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای، بخشی از خریدهای ارزی خود را به فروش برسانند و کسب سود کنند. این دسته از معامله‌گران تا ظهر روز چهارشنبه توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان بالا ببرند.

با وجود سودگیری معامله‌گران ارزی از نیمه دوم روز چهارشنبه‌، در نهایت اسکناس آمریکایی توانست حمایت ۳۰ هزار و۲۰۰ تومانی را حفظ کند. این موضوع تا حدی انتظارات افزایشی را در بازار ارز قوی نگه داشت. به باور تحلیل‌گران فنی در صورتی که حمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی شکسته شود، موج جدیدی از فروشندگان روانه بازار ارز خواهند شد. اگر دلار بالای محدوده ۳۰هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود، بار دیگر شانس رشد قیمت وجود خواهد داشت.
 

  رشد سکه با اهرم دلار

روز چهارشنبه سکه امامی توانست ۷۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت برساند و وارد کانال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شود. سکه حتی در ابتدای روز حتی توانسته بود تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی پیشروی کند، ولی پس از آن، در موقعیت اصلاحی قرار گرفت و تا کانال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد. البته همین سطح قیمتی نیز بیشتر از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی روز سه‌شنبه بود.  افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر موجب شده است که برخی از معامله‌گران تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار پیدا کنند. با این حال، حباب این فلز گران‌بها نیز در روزهای اخیر بالا رفته است، موضوعی که نشان می‌دهد سکه از لحاظ بنیادی در این قیمت‌ها خریدار ندارد. ولی از لحاظ انتظاری، سکه خود را متمایل به رشد قیمت نشان می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها