کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۰۵۱۲چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳:۱۴۲۴۰ بازدید

به دنبال قوت گرفتن احتمال پیش گرفتن رشد عرضه از رشد تقاضا در سال آینده و با وجود اینکه به نظر می رسد سویه اومیکرون به اندازه ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

 به دنبال قوت گرفتن احتمال پیش گرفتن رشد عرضه از رشد تقاضا در سال آینده و با وجود اینکه به نظر می رسد سویه اومیکرون به اندازه سویه های قبلی سبب محدود شدن فعالیت های اجتماعی نشده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که در جلسه قبل 56 سنت کاهش یافته بود، امروز با 52 سنت معادل 0.7 درصد کاهش بیشتر به 70 دلار و 21 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال هم که دیروز 69 سنت کاهش یافته بود، امروز با 43 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 73 دلار و 27 سنت رسید.

آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد، افزایش موارد ابتلا به کرونا با شیوع سویه اومیکرون موجب کاهش تقاضا برای نفت در شرایطی خواهد شد که تولید نفت به ویژه در آمریکا رو به افزایش است و انتظار می رود حداقل در پایان سال آینده میزان عرضه از میزان تقاضا پیشی بگیرد.

در مقابل، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سه ماهه نخست سال 2022 را افزایش داد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «چشم انداز کاهشی ترسیم شده از سوی آژانس بین المللی انرژی در تضاد با نگاه افزایشی این هفته اوپک قرار دارد. این اختلاف نظر نشان می می دهد که احتمالا در کوتاه مدت بازار وضعیت شکننده خود را حفظ خواهد کرد.»

عامل دیگری که بر بازار سایه افکنده تقویت ارزش دلار بوده که سبب گرانتر شدن نفت برای کشورهایی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. بازارها در انتظار نشست مهم سیاست گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا چه تصمیمی در مورد افزایش نرخ بهره اتخاذ خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها