کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۰۴۷۱سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸:۱۱۷۲۷ بازدید

در حالی که از سویی سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافته و از سوی دیگر دلار تقویت شده است قیمت طلا امروز شاهد ...
بهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانیبهای جهانی طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی

در حالی که از سویی سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش یافته و از سوی دیگر دلار تقویت شده است قیمت طلا امروز شاهد تغییر قیمت اندکی بود. در عین حال سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد افزایش به 1787 دلار و 68 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.01 درصد کاهش به 1788 دلار و 20 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «بازار تا حد زیادی منتظر نتیجه نشست این هفته فدرال رزرو است. » وی افزود، به دلیل همزمانی دو عامل متضاد یعنی کاهش سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار نوسان قیمت طلا بسیار محدود بوده است.

امروز ارزش دلار تقویت شد و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی گشت که از ارزهای دیگر استفاده می کنند. اما در عین حال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

امروز نشست دو روزه سیاست گذاری فدرال رزرو آغاز می شود و انتظار می رود پایان سیاست انقباضی این بانک در موعدی زودتر از زمان مورد پیش بینی کارشناسان اعلام شود. این سیاست احتمالا موجب خواهد شد تا نرخ بهره در سال آینده بالا برود.

کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها