کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شگرد عجیب مسئولان یک کمپ برای اخاذی


کد خبر : ۹۰۴۵۶سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲:۳۱۶۴۶ بازدید

اعضای کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد؛ با اجیر کردن چند مرد آنها را به بوستان‌های شهر می‌فرستادند تا معتادان را به کمپ برده و از خانواده هایشان پول بگیرند.

اعضای کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد؛ با اجیر کردن چند مرد آنها را به بوستان‌های شهر می‌فرستادند تا معتادان را به کمپ برده و از خانواده هایشان پول بگیرند.

به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی هراسان به کلانتری در شرق تهران رفت و از مأموران یک کمپ شکایت کرد که قصد ربودن او را داشتند. مرد جوان گفت: از محل کارم راهی خانه بودم که برای چند لحظه‌ای به پارک رفتم تا کمی استراحت کنم. ناگهان چند مرد جوان به سمت من آمده و خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند و از من خواستند که با آنها به کلانتری بروم. گفتند ما در حال جمع‌آوری معتادان هستیم و به شما هم مظنون شدیم. هر چه گفتم من معتاد نیستم توجه نکردند.
سپس آنها مرا سوار خودرو کردند و گفتند به کمپ ترک اعتیاد می‌رویم. به ناچار با مردان ناشناس صحبت و در نهایت آنها را راضی کردم با پرداخت 300 هزار تومان مرا رها کنند.
با شکایت مرد جوان، بلافاصله موضوع به بازپرس جنایی اعلام و با دستور بازپرس رحیم دشتبان مأموران کلانتری راهی کمپ مورد نظر در تهرانپارس شدند.
با ورود مأموران به کمپ غیر مجاز، آنها موفق شدند دو مرد جوانی که در چند روز گذشته به زور به کمپ منتقل شده بودند را رها کنند. همچنین سه مسئول کمپ نیز در این رابطه بازداشت شد.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شاکی دیگری مواجه شدند. شاکی جوان گفت: داخل پارک نشسته بودم و به همین بهانه مأمور مرا کمپ بردند. در حالی که من حتی سیگار هم نمی‌کشم. سه روز آنجا گرفتار بودم و مسئولان کمپ پس از سرقت ساعتم که قیمت بالایی داشت و یک و نیم میلیون تومان پول با خانواده‌ام تماس گرفته و از آنها مبلغ 300 هزار تومان درخواست کردند. خانواده‌ام به ناچار پول را پرداختند.
اظهارات مردان جوانی که در کمپ گرفتار شده بودند، باعث شد که مسئولان کمپ که هیچ مجوزی برای کارشان ندارند اعتراف کنند. با اعتراف آنها، سه مسئول کمپ به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران تحویل اداره آگاهی قرار داده شده و کمپ غیر مجاز نیز پلمب شد.
گفت‌و‌گو با یکی از متهمان
چرا از مردم اخاذی می‌کردید؟
اخاذی نمی‌کردیم،معتادان را جمع می‌کردیم. از معتادانی که در کمپ ما بستری بودند می‌خواستیم که برایمان مشتری بیاورند. آنها در پارک‌ها با دیدن افرادی که چهره‌شان شبیه معتادان بود یا اینکه در حال مصرف مواد بودند به سراغ آنها می‌رفتند. از آنجایی که فرد معتاد به خواست خودش برای ترک اقدام نمی‌کند، با معرفی خود به‌عنوان مأمور، آنها را راهی کمپ می‌کردند.
بعد چه اتفاقی رخ می‌داد؟
چند روزی در کمپ نگهداری می‌کردیم و بعد به خانواده هایشان زنگ می‌زدیم و از آنها می‌خواستیم که هزینه ترک را پرداخت کنند. این هزینه‌ها از 300 هزار تومان به بالا بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها