کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات اعمال مالیات بر معاملات ارز اعلام شد


کد خبر : ۹۰۲۹۰چهارشنبه، ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۰۰۴۶۰۳ بازدید

افرادی که براساس نیاز شخصی ارز تهیه می ‌کنند مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.
جزییات اعمال مالیات بر معاملات ارز اعلام شدجزییات اعمال مالیات بر معاملات ارز اعلام شد

افرادی که براساس نیاز شخصی ارز تهیه می ‌کنند مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای قانون  مالیات بر خرید و فروش ارز و اینکه چه مقدار خرید و فروش ارز مشمول مالیات می‌شود، اظهار داشت:‌ همه اشخاص حقیقی و حقوقی  که معاملات ارز دارند و اعم از صرافی‌ها، مکلف هستند که در سایت مورد نظر در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و 10 درصد مالیات را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: البته افرادی که براساس نیاز شخصی ارز تهیه می ‌کنند مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.   

مسیحی افزود: افراد به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و ثبت نام کنند و از همین امروز قانون مالیات بر معاملات ارزی اجرا می‌شود .

معاون سازمان امور مالیاتی درباره نحوه شناسایی افراد برای وضع مالیات بر خرید و فروش ارز گفت: در فاز اول فعالان اقتصادی باید به سایت مورد نظر مراجعه کنند اما طبق متن اطلاعیه، بانک مرکزی بایداطلاعات این افراد را به سازمان امور مالیاتی ارایه دهد و افراد باید از طریق بانک مرکزی به سازمان مالیاتی  معرفی شوند و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون و همکاری با بانک مرکزی فراهم شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها