کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقتصاد روسیه وارد رکود شد


کد خبر : ۹۰۲۵سه شنبه، ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷:۵۱۲۳۴۱ بازدید

با کاهش شدید ارزش پول روسیه و افت قیمت نفت، اقتصاد روسیه وارد رکود شد و در ماه گذشته میلادی، رشد منفی نیم درصدی را تجربه کرد.
اقتصاد روسیه وارد رکود شداقتصاد روسیه وارد رکود شد

در حالی که با کاهش شدید ارزش پول روسیه، تولید و سرمایه گذاری در این کشور کاهش یافته است، اقتصاد روسیه در ماه گذشته میلادی، برای اولین بار از اکتبر 2009 تاکنون کوچک شد.

وزارت اقتصاد روسیه دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی این کشور پس از افزایش نیم درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل نیم درصد کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی این کشور همچنین پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر نسبت به ماه قبلی 0.2 درصد کاهش داشت.

در حالی که قیمت نفت به نزدیکی پایین ترین رقم 5 سال اخیر رسیده و تحریم های اعمال شده در قضیه اوکراین شدیدترین بحران ارزی روسیه از سال 1998 تاکنون را رقم زده است، اقتصاد بزرگترین صادرکننده انرژی جهان سال آینده ممکن است با اولین رکود خود از سال 2009 تاکنون مواجه شود. به گفته آنتون سیلووانوف، وزیر دارایی روسیه، با رسیدن قیمت نفت به بشکه ای 60 دلار، اقتصاد روسیه ممکن است در سال آینده حدود 4 درصد کوچکتر شود.

دیمیتری پولوی، اقتصاددان روسی در این باره گفت: «وضعیت تولید ناخالص داخلی روسیه احتمالا بدتر خواهد شد، و موجب تشدید پیش بینی های بدبینانه در مورد آینده پول ملی روسیه خواهد گردید... تاثیر مثبت بیشتر بودن صادرات نسبت به واردات نمی تواند کاهش تقاضای داخلی و کاهش عمیق تر سرمایه گذاری را جبران کند.» روبل، که امسال در میان بیش از 170 ارز پس از هریونیای اوکراین، بدترین عملکرد را داشته، 41 درصد ارزش خود در مقابل دلار را از دست داده است.

وزارت اقتصاد روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «کاهش شدید تولید تاثیر منفی اصلی را در (کاهش) تولید ناخالص داخلی در ماه نوامبر داشته است.»بانک مرکزی روسیه هزینه استقراض را از ماه مارس تاکنون 6 بار افزایش داده است تا جلوی افزایش تورم ناشی از کاهش ارزش روبل را بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها