کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

52 کشته در انفجار مرگبار معدن سیبری


کد خبر : ۸۹۸۲۱شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵:۵۳۳۷۸ بازدید

انفجار گاز متان در یکی از معادن روسیه در منطقه سیبری، ۵۲ کشته و بیش از ۶۰ مصدوم بر جا گذاشت.

وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه تأیید کرد که در جریان حادثه انفجار معدن «ایستویاژنیا» در شهر گراموتینو از توابع کمرووآی سیبری در شمال شرق این کشور که روز پنجشنبه رخ داد 46 کارگر معدن و 6 نیروی امداد و نجات جان خود را از دست دادند.

پیش از این مقامات شهر بلووسکی در این منطقه از کشته شدن 52 نفر در حادثه انفجار روز پنجشنبه در این معدن خبر دادند. در این حادثه 67 نفر نیزمجروح شده‌اند که 39 تن از آنها در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند. ضمن اینکه 11 نفر از نیروهای امداد و نجات نیز در هنگام کمک‌رسانی برای بیرون آوردن افراد گرفتار در معدن، دچار جراحت شدند که بیشتر در اثر استنشاق دود، دچار مشکلات تنفسی شدند.

در زمان وقوع این حادثه در معدن «ایستویاژنیا» 285 نفر حضور داشتند که 239 نفر آنها تخلیه شدند. بر اساس اطلاعات اولیه، این اتفاق در اثر انفجار گاز متان رخ داد که می‌تواند در اثر یک جرقه احتمالی باشد و در نتیجه دود غلیظ ناشی از آن کل محوطه معدن را پر کرد.

«ایگور کراسنوف» دادستانی کل روسیه دستور بررسی امنیت تمامی معادن موجود در منطقه کمروفسکی را صادر کرد. در رابطه با این حادثه پرونده قضایی تشکیل شده و کمیته تحقیقات نیز از بازداشت 3 نفر از مقامات مسئول این معدن به‌ دلیل سهل‌انگاری خبر داده است. فرماندار منطقه سه روز عزای عمومی به خاطر بزرگداشت یاد قربانیان این حادثه اعلام کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بعدازظهر پنجشنبه در پیام تسلیتی، وقوع این انفجار را یک فاجعه تأسف بار نامید و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. وی همچنین دستور رسیدگی و کمک فوری به تمامی مجروحان این انفجار را صادر کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها