کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت می‌دهیم، اتوبوس وارد می‌کنیم


کد خبر : ۸۹۶۷۳دوشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳:۵۷۲۳۵۳۴ بازدید

معاون وزیر کشور از تهاتر نفت با 3600 دستگاه اتوبوس برای استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.
نفت می‌دهیم، اتوبوس وارد می‌کنیمنفت می‌دهیم، اتوبوس وارد می‌کنیم

معاون وزیر کشور از تهاتر نفت با 3600 دستگاه اتوبوس برای استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

هم‌زمان در خبری دیگر، وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرد که تجارت پایاپای این کشور با ایران از ماه آینده آغاز می‌شود. پاکستان به ایران پیشنهاد داده بود که در ازای صادرات نفت، از این کشور برنج وارد کند. بر اساس ابلاغیه محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، تهاتر برای «کلیه کالاهای موردنیاز» قابل انجام است. 

ایران به دلیل تحریم‌ها و نداشتن امکان مبادلات بانکی، با محدودیت در صادرات و واردات کالاها روبه‌رو شده است. یکی از اقدام‌های دولت رئیسی برای دور زدن تحریم‌ها مبادله کالابه‌کالا یا تهاتر با کشورهای دیگر است. با این توضیح که ایران در ازای صادرات نفت به کشورهایی همچون پاکستان، سریلانکا و هند، از آنان کالاهایی همچون برنج و چای دریافت می‌کند. 

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، در اوایل مهر ۱۴۰۰، شیوه‌نامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که در ماده ۲۲ آن آمده بود: «تهاتر برای کلیه کالاها، مواد اولیه، خدمات و پروژه‌های مورد نیز کشور، فارغ از نوع ارز قابل تخصیص به کالا، قابل انجام است». 

پس از صدور این ابلاغیه، یکی از نخستین کالاهایی که برای تهاتر مطرح شد، برنج هندی و پاکستانی بود. حالا نیز معاون وزیر کشور از واردات سه هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ازای صادرات نفت خبر داده است. 

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان عمومی منابعی وجود ندارد، به ایرنا گفت که از طریق تهاتر می‌توان این کار را انجام داد. به گفته او، از میان سه هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوسی که در ازای صادرات نفت به ایران وارد می‌شوند، یک هزار و ۲۰۰ دستگاه به تهران اختصاص می‌یابد. او همچنین خبر داد واردات دو هزار دستگاه واگنی که سه سال پیش قرارداد خرید آن‌ها بسته شده بود، به دلیل تحریم‌ها ممکن نیست. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها