کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار تاخیرات شرکتهای هواپیمایی فرودگاه مهرآباد - آبان 93


کد خبر : ۸۹۶۷یکشنبه، ۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸:۴۹۴۸۴۸ بازدید

تاخير در پروازهای ايرلاين‌ها اين روزها صداي بسياري از مسافران پرمشغله‌يی كه براي سرعت بخشيدن به امور روزانه خود مسافرت هوايی را انتخاب ...
آمار تاخیرات شرکتهای هواپیمایی فرودگاه مهرآباد - آبان 93آمار تاخیرات شرکتهای هواپیمایی فرودگاه مهرآباد - آبان 93

تاخير در پروازهاي ايرلاين‌ها اين روزها صداي بسياري از مسافران پرمشغله‌يي كه براي سرعت بخشيدن به امور روزانه خود مسافرت هوايي را انتخاب مي‌كنند، درآورده است. طبق آمار تاخيرات پروازي ايرلاين‌ها در نيمه اول سال، بيشترين تاخيرات نسبت به كل پرواز‌هاي انجام‌شده در مهرآباد، در مرداد و كمترين تاخير پروازها در فروردين‌ امسال بوده است، در اين مدت ايران‌اير و ماهان به‌طور متوسط بيشترين تاخيرات پروازي را داشته‌اند.

جديدترين آمار سازمان هواپيمايي كشوري نشان مي‌دهد در آبان سال جاري ايران‌اير با 97 دقيقه‌ تاخير در هر پرواز تاخيردارترين ايرلاين است و هواپيمايي معراج با 46 دقيقه كمترين ميانگين تاخير هر پرواز را ثبت كرده است.

از سوي ديگر آمار «تاخيرات شركت‌هاي هواپيمايي» حاكي از آن است كه در آبان سال جاري 4127 پرواز توسط 13 ايرلاين داخلي در فرودگاه مهرآباد انجام شده كه از اين ميزان يك‌هزا و 573 پرواز با تاخير از باند اين فرودگاه بين‌المللي برخاسته‌اند.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي درخصوص برخورد سازمان هواپيمايي كشوري با تاخيرات پروازي شركت‌هاي هواپيمايي بر اين باور است كه سازمان هواپيمايي كشوري به‌عنوان نهاد حاكميتي در گام اول شركت‌هاي هواپيمايي را كه ميزان تاخير آنها غير متعارف باشد، احضار كرده و مسوولان آنها بايد دراين‌باره پاسخگو باشند.

محمد خداكرمي در ادامه گفت: «مدت زمان تاخير پرواز شركت‌هاي هواپيمايي قطعا پيگيري خواهد شد و درصورت جدي نگرفته شدن از سوي شركت‌هاي هواپيمايي، در صدور مجوزهاي پروازي آتي آنها و صدور اصل مجوز پرواز ايرلاين، تجديدنظر خواهد شد.»

همچنين خداكرمي درخصوص آيين‌نامه حقوق مسافر كه تا يك ماه آينده ابلاغ مي‌شود گفت: «اين آيين‌نامه در سه بخش حقوق مسافر هنگام پذيرش در فرودگاه، نرخ بليت و حقوق مسافر در حين و بعد از پرواز، مطرح شده است كه به زودي ابلاغ خواهد شد.»

 

  تجديد نظر در صدور اصل مجوز پرواز

خداكرمي با اشاره بر نقش موثر سازمان هواپيمايي كشور بر توسعه صنعت هواپيمايي و اشاعه فرهنگ هوانوردي گفت: «در درجه اول سازمان هواپيمايي كشور سخت به دنبال اين موضوع است كه تمام امور از حمل‌ونقل، بار و پست را به‌خوبي انجام دهد، كه البته در اين راستا سازمان هواپيمايي در اين انجام وظيفه نظارت كافي را دارد.»

وي در ادامه گفت: «انتظار سازمان هواپيمايي كشور اين است كه شركت‌هاي هواپيمايي تدابير ويژه‌يي به كار ببرند كه تاخير در پروازها پيش نيايد و اين موضوع در سايه مديريت كارآمد ايرلاين‌ها به وقوع خواهد پيوست.»همچنين معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي معتقد است كه بروز تاخيرات پروازي دلايل مختلفي دارد، ‌تاخيرات به علت شرايط آب و هوايي، نقص فني هواپيما و شرايط فرودگاه مبدا و مقصد. وي در ادامه اظهار كرد: «البته تاخير در تمام دنيا نيز وجود دارد اما با مديريت مناسب مي‌توان تعداد اين تاخيرها را به حداقل رساند.»

وي باتاكيد بر لزوم اختصاص هواپيماي جايگزين توسط ايرلاين‌ها، گفت: اين سازمان جهت حصول اطمينان از رعايت قوانين و مقررات، استانداردهاي فرودگاهي و هوانوردي و تطابق با الزامات ملي و بين‌المللي در راستاي ارتقاي ايمني هوانوردي كشور همواره به‌صورت ماهانه حداقل دو بازرسي از فرودگاه‌هاي كشور انجام مي‌دهد.

خداكرمي افزود: سازمان هواپيمايي كشوري، در مرحله اول شركت‌هاي هواپيمايي را كه ميزان تاخير آنها غيرمتعارف باشد، احضار كرده و مسوولان آنها بايد دراين‌باره پاسخگو باشند و در مرحله دوم اگر ميزان تاخيرات ايرلاين از حد متعارف افزايش يابد، در صدور مجوزهاي پروازي آتي آنها از سوي سازمان هواپيمايي كشوري تجديدنظر مي‌شود.

وي افزود: حتي اگر شركت هواپيمايي ميزان تاخيرات بيش از حد متعارف داشته باشد سازمان هواپيمايي در مرحله سوم، در صدور اصل مجوز پرواز ايرلاين تجديدنظر مي‌كند، در اين راستا شركت هواپيمايي براي حفظ اعتبار برند خود بايد تلاش ‌كند تا با كاهش تاخيرات، پروازهاي منظمي داشته باشد.

 

  «معراج» يكه‌تاز پروازهاي سالم

جزييات آماري گزارش سازمان هواپيمايي كشوري نشان مي‌دهد كه در دومين ماه پاييز امسال هواپيمايي ايران-نفت از مجموع 162 پرواز خود، 79 پرواز را با تاخير انجام داده است. كيش‌اير، كاسپين و ايرتور نيز به ترتيب 273، 155 و 153پرواز در آبان داشته‌اند كه سهم كيش‌اير از پروازهاي تاخيري 88 (32درصد)، كاسپين23 (15درصد) و ايرتور47 (31درصد) پرواز بوده است. هواپيمايي ماهان در آبان 757 پرواز انجام داد كه از اين تعداد 39درصد يعني 294پرواز با تاخير از باند فرودگاه مهرآباد برخاسته است. هواپيمايي آسمان 567 پرواز را به مسيرهاي مختلف داخلي انجام داد كه از اين تعداد 251 پرواز يعني 44 درصد با تاخير 23‌هزار و 193دقيقه‌يي مسافران را به مقصد رسانده است. هواپيمايي ايران‌اير، زاگرس و آتا هر كدام در آبان امسال به ترتيب 704، ‌373 و 428 پرواز را انجام دادند كه سهم پروازهاي تاخيري هما 354 (50درصد)، زاگرس101(27درصد) و آتا 428 (40درصد) پرواز بوده است. شركت‌هاي هواپيمايي قشم، اترك، معراج و تابان نيز هر كدام 315 پرواز، 62، 51 و 127پرواز انجام داده‌اند كه به ترتيب قشم‌اير 83 پرواز تاخيري، اترك 2، معراج 9 و تابان نيز 47 پرواز را به نام خود ثبت كرده‌اند.

جدول تاخیرات :



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها