کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قصد السالوادور برای ساخت شهر بیت‌کوین در این کشور


کد خبر : ۸۹۶۵۰دوشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳:۵۶۱۳۹۳ بازدید

نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور اعلام کرده این کشور قصد دارد اولین شهر بیت‌کوین جهان را تاسیس کند که هزینه اولیه ساخت این شهر آن ...
قصد السالوادور برای ساخت شهر بیت‌کوین در این کشورقصد السالوادور برای ساخت شهر بیت‌کوین در این کشور

نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور اعلام کرده این کشور قصد دارد اولین شهر بیت‌کوین جهان را تاسیس کند که هزینه اولیه ساخت این شهر آن از طریق اوراق قرضه مورد حمایت این رمزارز "تامین خواهد شد."

دولت السالوادور گفته این اوراق سال آینده میلادی (۲۰۲۲) منتشر می‌شوند.

به گزارش رویترز رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین روز شنبه (۲۹ آبان/ ۲۰ نوامبر) در یک سخنرانی گفته مکان این شهر در منطقه شرقی "لا یونیون" در نظر گرفته شده که نیروی حرارتی آن از مرکز زمین و از یک آتشفشان تامین خواهد شد؛ همچنین گفته شده در این شهر هیچ مالیاتی به غیر از مالیات بر ارزش افزوده وضع نخواهد شد.

رئیس جمهوری السالوادور که به زبان انگلیسی سخنرانی می‌کرد گفته: "در اینجا سرمایه‌گذاری کنید و هر قدر می‌خواهید پول درآورید؛ این شهری کاملا اکولوژیک است که انرژی آن از طریق یک آتشفشان تامین می‌شود."

او گفته نیمی از درآمدهای جمع آوری شده از طریق ارزش افزوده به انتشار اوراق قرضه‌هایی برای ساخت شهر اختصاص خواهد یافت و نیم دیگر در خدماتی زیربنایی مانند جمع‌آوری زباله هزینه خواهد شد؛ هزینه زیرساختهای شهری حدود ۳۰۰ هزار بیت‌کوین در نظر گرفته شده است.

با احتساب بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری، این رقم معادل ۱۸ میلیارد دلار است؛ قیمت این رمز ارز در معاملات امروز صبح حدود ۵۸ هزار و ۸۰۰ دلار بود.

رئیس جمهوری السالوادور این شهر را به شهرهایی که توسط اسکندر مقدونی تاسیس کرد، تشبیه کرده و گفته شهر بیت‌کوین دارای فرودگاه، مناطق تجاری و مسکونی و همچنین میدانی مرکزیست که از آسمان نماد بیت‌کوین در آن نمایان خواهد بود.

خرداد ماه امسال، این کشور آمریکای لاتین به عنوان اولین کشور جهان مبادلات مالی برای خرید کالاها و خدمات با رمز ارز بیت‌کوین را به رسمیت شناخت و آن را قانونی اعلام کرد.

این قانون به معنی آنست که کسب و کارها باید برای ارائه کالاها و خدمات بیت‌کوین را بپذیرند مگر آنکه بدلیل محدودیت‌های فنی نتوانند تراکنش را انجام دهند.

اقتصاد الساوالوادور به شدت متکی بر پولهایی است که از خارج به این کشور ارسال می‌شود؛ این پولها حدودا ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۲ میلیون شهروند این کشور خارج از کشورشان زندگی می‌کنند که به دلیل فرهنگی روابط نزدیک خود را با زادگاهشان حفظ کرده‌اند؛ تخمین زده شده که این مهاجران در مجموع سالانه ۴ میلیارد دلار به کشورشان پول ارسال می‌کنند.

"کولون السالوادر" تا سال ۲۰۰۱ میلادی پول ملی این کشور بود که با افت ارزش آن، دلار آمریکا در این کشور بعنوان پول رایج رسمیت یافت و حالا بیت‌کوین هم به آن اضافه شده است.

اقدام این کشور در حالیست که بسیاری از دولتها درباره رواج بیت‌کوین مردد هستند.

بالاترین ارزش بیت‌کوین اوایل ماه جاری میلادی امسال (نوامبر ۲۰۲۱) بازمی‌گردد که قیمت آن به حدود ۶۸ هزار دلار هم رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها