کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه‌هایی برای کاهش ضرر و زیان سهامداران بورس


کد خبر : ۸۹۵۶۳شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷:۰۰۵۸۱۵ بازدید

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت بسیاری از سهام بازار به کف تاریخی و نقطه مطلوب ارزندگی برای سرمایه‌گذای بلندمدت ...
توصیه‌هایی برای کاهش ضرر و زیان سهامداران بورستوصیه‌هایی برای کاهش ضرر و زیان سهامداران بورس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت بسیاری از سهام بازار به کف تاریخی و نقطه مطلوب ارزندگی برای سرمایه‌گذای بلندمدت رسیده است، گفت: پیشنهاد می‌شود که سهامداران به منظور جلوگیری از ضرر احتمالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم  و متنوع کردن پرتفوی سرمایه‌گذاری خود کنند.

"عرفان هودی" امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا به افت شاخص بورس در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: اکنون برای ارزیابی روند کلی بازار باید برخی از مؤلفه ها مورد بررسی قرار بگیرند تا بتوان به ارزیابی دقیق تری نسبت به وضعیت فعلی بازار دست پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در دو ماه گذشته و در بیشتر روزهای معاملاتی شاهد خروج پول حقیقی از این بازار بودیم اما از هفته گذشته و تحت تاثیر حمایت هایی که مسوولان از این بازار داشتند، بازار وارد مدار تعادل شد اما دوباره از چند روز گذشته تحت تاثیر نگرانی سهامداران شاهد خروج نقدینگی از این بازار هستیم.

هودی خاطرنشان کرد: سهامداران به صورت هیجانی در حال فروش سهام خود از این بازار هستند و طبیعی است زمانی که بازار سرمایه طی یک سال گذشته تجربه روند نزولی شدیدی را دارد و فقط در برخی از شرایط خاص وارد مدار صعودی شده است، خروج پول از بازار صورت بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بهتر است حمایت های صورت گرفته از بازار، کمک‌کننده بازگشت اعتماد سهامداران حقیقی به بازار باشد و شاهد حمایت سهامدار خرد از روند معاملات این بازار باشیم.

وی گفت: در دو هفته گذشته و تحت تاثیر حمایت‌های انجام شده از این بازار، نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی به سهام بزرگ و شاخص ساز ورود پیدا کرد.

توصیه به سهامداران

هودی به سهامداران توصیه کرد و افزود: پیشنهاد ما این است که سهامداران به منظور جلوگیری از ضرر وزیان های احتمالی خود اقدام به سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار کنند و به طور حتم پرتفوی سرمایه گذاری آنها متنوع باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اتفاقاتی مثبت در بازار سرمایه در حال رخ دادن است و به زودی شاهد تاثیرگذاری آن در بازار خواهیم بود، گفت: تیمی که در رأس سازمان بورس حضور دارند از افراد برگزیده بورس کالا هستند که خود مخالف ۱۰۰ درصدی قیمت‌گذاری دستوری هستند و بارها مقاومت شدیدی را در مقابل این اقدامات از خود نشان دادند.

به گفته وی، این اتفاق به عنوان نکته ای مثبت در بازار تلقی می شود که امیدواریم در بازار ادامه پیدا کند.

راه‌های بهبود روند معاملات بورس

هودی به راه های بهبود روند معاملات بورس تاکید کرد و افزود: پیشنهاد ما این است تا سایر ارکان بورس مانند بورس کالا کمک کننده معاملات بازار سهام باشند و با ورود محصولات جدید مانند خودرو به بازار شاهد تاثیرگذاری آن در سهام شرکت ها باشیم که به نظر می رسد از این طریق گروه خودرو برای مدتی به عنوان لیدر بازار انتخاب خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در کنار بورس کالا، بانک ها باید به نماد خود در بورس کمک کنند و برای مدتی این گروه را در مدار صعودی هدایت کنند.

وی ادامه داد: اکنون بازار سرمایه لیدر ندارد، در حالی که بازار سرمایه لیدرمحور است و این امر ناشی از وجود جو ترس و نگرانی سهامداران در بازار است.

هودی گفت: در وضعیت فعلی و بعد از ریزش های شدیدی که بازار تجربه کرده است قیمت سهام شرکت ها به مرحله ای از ارزندگی رسیده اند و سهامداران می توانند با دید بلندمدت سهام ارزیابی شده را خریداری و برای بلندمدت از آن نگهداری کنند تا از این طریق سود چشمگیری را به دست آورند.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: قیمت بسیاری از سهام بازار به کف تاریخی خود رسیده اند و حتی ارزش اسمی آنها به کمتر از ١٠٠ تومان رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها