کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتوبوس‌ها می‌توانند با 100 درصد ظرفیت تردد کنند


کد خبر : ۸۹۵۴۳شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹:۱۲۷۷۰ بازدید

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در اتوبوس های بین شهری از روز دوشنبه اول آذر خبر داد.
اتوبوس‌ها می‌توانند با 100 درصد ظرفیت تردد کننداتوبوس‌ها می‌توانند با 100 درصد ظرفیت تردد کنند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در اتوبوس های بین شهری از روز دوشنبه اول آذر خبر داد.

از زمان شیوع کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸، محدودیت‌های پذیرش مسافر در حمل و نقل عمومی خصوصاً در دو بخش جاده‌ای و ریلی از ابتدای سال ۱۳۹۹ اعمال شد؛ به گونه‌ای که همه سفرهای نوروزی ۹۹ لغو و با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی، بلیت‌های پیش فروش شده برای نوروز آن سال به خریداران مسترد شد.

با این حال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای دو گونه حمل و نقل مسافری جاده‌ای و ریلی از تابستان ۱۳۹۹ محدودیت مسافرگیری تا ۵۰ درصد و از آبان ۱۳۹۹ برای حمل و نقل هوایی نیز امکان فروش صندلی‌ها تا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز اعمال شد.
 

معاون وزیر راه: لغو محدودیت‌های سفر با حمل و نقل عمومی از اول آذر

اینک با گذشت بیش از یک سال از اعمال محدودیت برای همه مودهای حمل و نقلی مسافری، ستاد ملی مقابله کرونا با توجه به افزایش میزان واکسیناسیون، دستور به لغو محدودیت‌ها برای ترددهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی داده است.

این مصوبه را شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به مدیران دستگاه‌های متولی حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در ۹ آبان ماه ابلاغ و اعلام کرده بود: از اول آذر این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

 

 

معاون اول رئیس جمهور: پوشش واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون دوز را رد کردیم

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا که بعد از ظهر دیروز چهارشنبه ۲۶ آبان به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، از آمار پوشش صد میلیونی تزریق واکسن کرونا در سراسر کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با ادامه روند واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سمت ریشه‌کنی ویروس کرونا در کشور حرکت کنیم.

 

ستاد کرونا (آبان امسال): پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها تا ۸۰ درصد ظرفیت

ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه ۹ آبان امسال در خصوص لغو محدودیت‌های مسافرگیری، این محدودیت‌ها را از ۵۰ به ۸۰ درصد افزایش داد؛ اما در ادامه اعلام کرد در صورتی که میزان واکسیناسیون کرونا به ۸۰ درصد جمعیت برسد، این محدودیت به طور کامل برداشته خواهد شد و اتوبوس‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود مسافرگیری کنند.

 

ستاد کرونا: سوار شدن مسافران در اتوبوس فقط با کارت واکسن یا پی سی آر منفی

از دیگر تغییرات پروتکل حمل و نقل زمینی در مصوبه ۹ آبان ستاد ملی مقابله با کرونا، الزامی شدن ارائه تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته کرونا یا داشتن کارت واکسیناسیون از اول آذر است.

 

 

رئیس سازمان راهداری: امکان مسافرگیری ۱۰۰ درصدی فراهم شده است

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز گذشته چهارشنبه ۲۶ آبان در یک برنامه رادیویی از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در سفرهای اتوبوسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای و امکان تردد ناوگان جاده‌ای با ظرفیت کامل خبر داد.

وی افزود: از اول آذر قرار بود با کنترل کارت واکسن و پذیرش مسافر تا سقف ۸۰ درصد ظرفیت در اتوبوس‌ها و ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای، امکان تردد در محورهای برون شهری با حمل و نقل عمومی مسافری فراهم شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از اول آذر پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود؛ سامانه اولیه کنترل واکسیناسیون، مشکلاتی داشت ولی سامانه جدیدی طراحی شده که بر اساس آن امکان کنترل داشتن پی سی آر منفی یا کارت واکسیناسیون مسافران فراهم شده است لذا از اول آذر اتوبوس‌ها می‌توانند با ظرفیت کامل در جاده‌ها تردد کنند.
 

معاون وزیر راه: هم محدودیت مسافرگیری برداشته می‌شود هم افزایش قیمت بلیت اتبوس خواهیم داشت

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: منتظریم این موضوع (مسافرگیری ۱۰۰ درصدی) اجرا شود و برآوردهایی از جابه جایی مسافر و درآمدهای شرکت‌ها داشته باشیم؛ اگر دیدیم درآمدهای شرکت‌ها کمبودهایی دارد، در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری تصمیم گیری می‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها