کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۹۴۴۵چهارشنبه، ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳:۴۳۱۶۵۷ بازدید

در حالی که فشار ناشی از رشد قیمت ها سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یابد و به رغم تقویت ارزش دلار امروز ...
بهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانیبهای طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

در حالی که فشار ناشی از رشد قیمت ها سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یابد و به رغم تقویت ارزش دلار امروز قیمت فلز زرد شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.17 درصد افزایش به 1853 دلار و 74 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.11 درصد رشد به 1856 دلار و 20 سنت رسید.

پس از آنکه هفته گذشته آمارها نشان داد قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته بیشترین رشد سالانه را در طول 31 سال اخیر شاهد بوده، قیمت طلا شاهد روند افزایش بوده است. هان تان تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اکسینیتی گفت: «این عقیده که تورم در آمریکا هنوز به نقطه اوج خود نرسیده سبب شده تا قیمت طلا افزایشی شود و تا زمانی که فدرال رزرو به رویکرد صبورانه خود در مورد افزایش نرخ بهره ادامه دهد این روند تداوم خواهد داشت.»

رشد قیمت طلا در حالی است که ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 16 ماه گذشته رسیده و سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر قرار دارد. معمولا تقویت دلار موجب گران تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

به گفته دانیل بریزمن تحلیلگر کامرزبانک، بنابراین به نظر می رسد تصویر بازار طلا از زمان انتشار آمار تورم آمریکا تغییر کرده «و طلا توانسته به رغم تقویت دلار از ثبات قیمت خود دفاع کند.» به گفته وی قیمت طلا ممکن است تا پایان سال به 1900 دلار افزایش یابد

در همین حال امروز آمارها نشان داد که میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه اکتبر افزایش داشته است. این آمار در کنار سایر آمارهای مثبت می تواند فدرال رزرو را به سمت افزایش نرخ بهره سوق دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها