کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف یارانه ثروتمندان , جمعه به مناظره گذاشته می‌شود


کد خبر : ۸۹۴۱شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲:۳۳۲۶۹۰ بازدید

شصتمین برنامه مناظره جمعه همین هفته 12 دی‌ماه موضوع حذف یارانه ثروتمندان را با حضور کارشناسان، نمایندگان مجلس و احتمالاً مسئولان دولت یازدهم بررسی می کند.

از 28 آذر 89 که فاز اول هدفمندی یارانه ها آغاز شد و حتی پیش از آن، یکی از سوالات مطرح در مورد این طرح این بود که آیا باید یارانه نقدی را به نسبت مساوی به همه پرداخت کرد یا اینکه باید یارانه را به فقرا و نیازمندان داد که دولت قبل ترجیحش این بود، یارانه را بین همه مساوی تقسیم کند.

این اقدام دولت قبل مخالفان زیادی داشت و دولت یازدهم که یکی از شعارهای انتخاباتی اش اصلاح رویه پرداخت یارانه نقدی بود، در قانون بودجه 93 تبصره ای گنجاند مبنی بر اینکه یارانه نقدی افراد برخوردار را حذف کند که البته بنا به دلایلی این تبصره را تا کنون اجرا نکرده است.

نکته مهم اینکه دولت یازدهم که بنا بر حذف یارانه نقدی افراد برخوردار داشت و برخی اقدامات عملی هم برای شناسایی این افراد را در سال 93 دنبال کرده بود، در یک اقدام غیرمنتظره تبصره مربوط به حذف یارانه اغنیا را در لایحه بودجه 94 حذف کرد تا این اقدام قانونی مهم در ابهام فرو رود.

موضوع برنامه مناظره  12 دی ماه به حذف یارانه ثروتمندان اختصاص دارد که با حضور کارشناسان، نمایندگان مجلس و احتمالاً مسئولان دولت یازدهم برگزار می شود. لازم به ذکر است، مسئولان این دولت در اکثر برنامه های مناظره‌ای در سیما که باید در مقابل یک نفر مخالف گفتگو کنند، بنا به دلایلی که مشخص نیست حضور نمی یابند و غایب هستند و ترجیح می دهند در برنامه هایی از سیما حضور پیدا کنند که هیچ منتقدی که بتواند اظهارات آنها را به چالش بکشد، حضور نداشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها