کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت برنج خارجی و ایرانی کاهش می‌یابد


کد خبر : ۸۹۲۷۲شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۲۶۲۲۱۶ بازدید

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با لغو ممنوعیت واردات برنج و ورود محصول جدید به بازار قطعا قیمت برنج خارجی و ایرانی کاهش می‌یابد.
قیمت برنج خارجی و ایرانی کاهش می‌یابدقیمت برنج خارجی و ایرانی کاهش می‌یابد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با لغو ممنوعیت واردات برنج و ورود محصول جدید به بازار قطعا قیمت برنج خارجی و ایرانی کاهش می‌یابد.

مسیح کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا با لغو دوره ممنوعیت فصلی واردات برنج، قیمت برنج در بازار کاهش می‌یابد یا خیر؟ گفت: در دوره ممنوعیت واردات فصلی با کاهش برنج خارجی در بازار مواجه بودیم که همین امر منجر به ایجاد حباب در بازار شد. قطعا ورود محصول جدید تاثیر خود را در بازار خواهد گذاشت. اما میزان تاثیرگذاری آن در بازار به قیمت تمام شده جهانی این کالا و نرخ ارز نیمایی بستگی دارد.

وی ادامه داد: قیمت جهانی برنج به مولفه‌های بسیاری مرتبط است. یکی از آنها زمان خرید برنج است. اگر در فصل برداشت برنج خارجی اقدام به خرید کنیم قطعا می‌توانیم این برنج‌ها را با قیمت های بهتری وارد بازارهای داخلی کنیم. ولی وقتی ۴ ماه تجارت برنج تعطیل می‌شود و تقاضای ایجاد شده در بازار توسط صادرکنندگان یکجا وارد بازار می‌شود قطعا فروشندگان نیز قیمت‌ها را بالا می‌برند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: اگر قیمت برنج خارجی در بازارهای جهانی بالا نرود و نرخ ارز نیمایی نیز افزایش نیابد قطعا قیمت برنج خارجی در بازار داخلی شکسته خواهد شد. در غیر این صورت ممکن است قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های قبل از دوره ممنوعیت بالاتر هم برود.

وی در پایان با بیان اینکه با کاهش قیمت برنج خارجی قیمت برنج ایرانی نیز کاهش خواهد داشت، گفت: اگر قیمت برنج ایرانی بیش از این افزایش یابد و فاصله معناداری با برنج خارجی پیدا کند، سهم تقاضای برنج ایرانی به بازار برنج خارجی منتقل خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها