کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیت‌کوین در تعقیب طلا


کد خبر : ۸۹۲۲۴جمعه، ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲:۱۶۳۱۴۸ بازدید

سقف بازار بیت‌کوین ازلحاظ ارزش تبدیل به سیزدهمین ارز دنیا شده است.
بیت‌کوین در تعقیب طلابیت‌کوین در تعقیب طلا

قیمت بیت‌کوین در گیرودار افزایش بی‌سابقه‌‌ و دو برابر شدن آن نسبت به ماه ژوئیه دوباره اوج گرفت و به بیشترین حد خود در طول تاریخ رسید.

قیمت این رمزارز با بیش از ۳۵۰ درصد افزایش در طول سال گذشته، برای اولین بار در تاریخ به بالاتر از ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

قیمت رمزارزهای معروف دیگر از جمله اتریوم (اتر) نیز روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) به اوج خود رسید که در مجموع ارزش بازار رمزارز را به نزدیک ۳ تریلیون دلار یعنی بیش از ارزش کل ۱۲ بانک برتر دنیا رساند.

حالا سقف بازار بیت‌کوین به‌تنهایی به بالاتر از فرانک سوئیس و روبل روسیه رسیده و از لحاظ ارزش تبدیل به سیزدهمین ارز دنیا شده است.

اگر فلزات گران‌بها را به‌حساب نیاوریم، این رمزارز از لحاظ سقف بازار پس از مایکروسافت، اپل، آرامکوی سعودی، الفابت (گوگل) و آمازون، ششمین دارایی گران‌قیمت دنیا است.

بر اساس برخی تحلیل‌ها، این افزایش چشمگیر قیمت در سال ۲۰۲۱ ممکن است هشداری باشد به سرمایه‌گذارانی که امیدوارند فورا سود کنند. البته این تحلیل‌گران به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که چون این رمزارز قابلیت تبدیل شدن به محلی برای پس‌انداز دارد، بیشتر به نام «طلای دیجیتالی» شناخته می‌شود.

جرج مانگان تحلیل‌گر شرکت داده‌کاوی گلوبال دیتا در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: بیت‌کوین کاربری‌های قانونی دارد اما از لحاظ سقف بازار به‌هیچ‌وجه در اندازه ششمین دارایی بزرگ جهان نیست و برای رسیدن به این موقعیت دو خط‌ قرمز وجود دارد. خط قرمز نخست این است که سرمایه‌گذاران به امید افزایش ارزش بیت‌کوین در حال پس‌انداز کردن آن هستند و آن را خرج نمی‌کنند؛ ارزش محصول‌ها به علت مصرف مردم بالا می‌رود نه سرمایه‌گذاری... از سوی دیگر، دارایی شماره یک طلا است. اگر بخواهیم بر اساس رفتار کنونی بیت‌کوین قضاوت کنیم پذیرفتنی است که در اقتصاد جهانی نقش مشابهی در ذخیره‌سازی ارزش ایفا کند.

خبرهای خوش در حوزه رمزارز مانند راه‌اندازی نخستین صندوق قابل معامله (ای.تی‌.اف) بیت‌کوین در ماه گذشته و تبدیل به پول رسمی السالوادور شدن در ماه سپتامبر باعث خیز قیمت بیت‌کوین شده است.

جودی گونزبرگ، رئیس موسسه کوین‌دسک ایندکسز می‌گوید: نگرانی از تورم و اشتیاق ناشی از افزایش ثبت صندوق‌های قابل معامله لحظه‌ای، بیت‌کوین و اتریوم را  به‌سوی اوج‌های تازه‌ای می‌برد. اگر صندوق‌های قابل معامله لحظه‌ای مورد تایید قرار گیرد و دارایی‌ها راهی آن‌ها شوند احتمال دارد قیمت براثر افزایش تقاضا بالا برود. نقش سرمایه‌گذاران مالک صندوق‌های قابل معامله آینده نیز پرهزینه‌تر می‌شود زیرا در افزایش‌های آینده قیمت‌های لحظه‌ای تاثیر دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها