کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۹۱۴۲چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲:۴۰۱۰۱۹ بازدید

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، کاهش پیدا کرد.
بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانیبهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، کاهش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در معاملات روز گذشته به بالاترین حد از سوم سپتامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۰ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا در روز جاری است. این گزارش به همراه شاخص قیمت تولیدکننده می تواند موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره را به بوته آزمون بگذارد.  

هارشال باروت، مشاور تحقیقات ارشد شرکت متالز فوکوس در جنوب آسیا گفت: افزایش نرخ‌های بهره ممکن است به سرعتی که بازارها در ابتدا انتظار داشتند روی ندهد و تورم همچنان بالا بماند و فضای مساعدی برای صعود این فلز ارزشمند فراهم کند.

با این حال اگر آمار شاخص قیمت مصرفی بالاتر از حد انتظار باشد، ممکن است باعث سودگیری در بازار طلا شود، زیرا انتظارات برای آغاز زودتر از موعد افزایش نرخ های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم را بالا می برد. طلا همچنین با مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار روبروست.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند شاخص قیمت مصرفی آمریکا در مدت ۱۲ ماه تا اکتبر ۵.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که سیاستگذاران آمریکایی اظهار کرده اند که افزایش نرخ‌های بهره مطرح نیست با این حال دو مقام بانک مرکزی که موافق پایین ماندن نرخ های بهره هستند، روز سه شنبه گفتند انتظار دارند دورنمای اقتصادی تا تابستان آینده شفاف‌تر شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۲۸ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۵۲ دلار رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۰۳۱ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها