کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران ایر دوباره قدرت می‌گیرد؟


کد خبر : ۸۹۰۸چهارشنبه، ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸:۵۹۵۱۶۸ بازدید

در حالی که مسوولان عالی هواپیمایی کشور در سال‌های گذشته بارها بر لزوم گسترش نقش بخش خصوصی بر ناوگان هوایی کشور سخن ...

در حالی که مسوولان عالی هواپیمایی کشور در سال‌های گذشته بارها بر لزوم گسترش نقش بخش خصوصی بر ناوگان هوایی کشور سخن گفته‌اند، اما وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای قدرت گرفتن دوباره ایران ایر سخن می‌گوید.

در حالی که در سال‌های گذشته با توجه به گسترش تحریم‌های دولتی ایران بخش خصوصی در بسیاری از مواقع به عنوان عصای دست دولت عمل کرده و باقی‌ ماندن بخشی از قدرت صنعت هواپیمایی ایران را به عهده داشته است، اما به نظر می‌رسد هنوز دولت برای قدرت گرفتن هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ایران ایر برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.

طبق اعلام آخوندی در لایحه‌ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد طرح تغییر ساختار ایران ایر پیشنهاد می‌شود تا در صورت تایید مجلس شورای اسلامی در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ایران ایر به عنوان اصلی‌ترین حامل پرچم ایران در نقاط مختلف جهان باید از جایگاه مناسب برخوردار بوده و در برنامه‌ریزی کلان کشور به عنوان یکی از رکن‌های اصلی ناوگان هوایی شناخته شود.

همچنین وزیر راه از برنامه‌ریزی برای قدرت‌گرفتن دوباره ایران ایر در بازار‌های داخلی خبر داده و اعلام کرده است که این وزارتخانه برنامه دارد در صورت فراهم شدن مقدمات لازم بار دیگر نزدیک به 20 درصد سهم بازار را به این شرکت هواپیمایی دولتی اختصاص دهد.

این در شرایطی است که سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش و به منظور بالا بردن انگیزه بخش خصوصی بخشی از قوانین مربوط به واردات هواپیما را به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاران در این حوزه لغو کرد تا سرمایه‌گذاران غیردولتی بتوانند امکان بیشتری برای حضور در این عرصه به دست بیاورند.

هرچند با توجه به تحریم‌های گسترده صنعت هواپیمایی ایران در سال‌های گذشته فضا و پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه وجود داشته که حتی همکاری مشترک دولت بر بخش خصوصی نیز نمی‌تواند بخش عمده‌ای از این ظرفیت را به گردش در آورد، اما مشخص نیست اظهارات اخیر آخوندی تنها به بالا‌رفتن حمایت‌ها از هواپیمایی دولتی ایران اختصاص خواهد یافت یا بخشی از بازار ایرلاین‌های بخش خصوصی نیز تنگ‌تر می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها