کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار داغ پوشاک دست دوم


کد خبر : ۸۹۰۷۶سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶:۲۹۵۲۷۰ بازدید

این روزها بازار غیر رسمى پوشاک دست دوم با عنوان فروش اجناس خارجى که مشترى هاى زیادى هم دارد بسیارى را راغب کرده است که براى ...
بازار داغ پوشاک دست دوم بازار داغ پوشاک دست دوم

این روزها بازار غیر رسمى پوشاک دست دوم با عنوان فروش اجناس خارجى که مشترى هاى زیادى هم دارد بسیارى را راغب کرده است که براى خرید پوشاک با هزینه کمترى لباس هاى استوک و تاناکورا را انتخاب کنند.

به گزارش ایران جیب از ایلنا، اگرچه بازار براى دیگر فروشندگان کساد و بدون مشترى است اما بازار فروشندگان تاناکورا پر رونق است و رگال لباس هاى دست دوم به سرعت پُر و خالى مى شود.

با وجود اینکه در بسیارى از شهرهاى مرزى بازار تاناکورا به صورت رسمى فعال است اما در شهر شیراز این نوع بازار در چندسال اخیر به صورت دست فروشى ایجاد شده است و این روزها به دلیل گران بودن پوشاک نو مشترى زیادى دارد.
 

افزایش تقاضا در بازار پوشاک زمستانه تاناکورا

پوشاکى که عمدتا با قیمت کمتر و تحت عنوان برند خارجى عرضه مى شود این روزها مشترى زیادى دارد و بازار پوشاک قاچاق و دست دوم به دلایل مختلفى گوى سبقت را از تولید داخل ربوده است.

از طرفى اقشار متوسط با درآمدهاى پایین بازار هدف این کالا بوده و حالا با نزدیک شدن به فصل سرما و گرانى لباس هاى زمستانه بازار خرید این نوع پوشاک داغ‌تر شده است.

گرچه از سوى خریداران دلایل متعددى براى خرید پوشاک دست دوم از جمله منحصر به فرد بودن آنها، صرفه جویى در هزینه، افزایش چرخه عمر لباس و ... عنوان مى شود اما نحوه عرضه و فروش پوشاک دست دوم در بازار داخلى با معایبى همراه است.

عدم رعایت بهداشت در این نوع پوشاک، تبعیت نکردن از مقررات ورود کالا و قاچاق، ضربه به تولیدکنندگان داخلى و ... از عمده معایب عرضه پوشاک تاناکورا محسوب مى شود.

آن طور که رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شیراز مى گوید سعى شده که از فروش لباس هاى کهنه در بازار شیراز جلوگیرى شود اما باز به صورت دست فروشى شاهد این نوع عرضه پوشاک هستیم که مى تواند سلامتى مردم و شهروندان را به مخاطره بیندازد.
 

بازار تاناکورا تهدیدکننده سلامتى و صنعت پوشاک

احد ابراهیمى با اشاره به اینکه سعى شده است با فروشندگان لباس هاى کهنه و تاناکورا در شهر شیراز مقابله شود ، عنوان مى کند: فروشندگان پوشاک دست دوم مدتى در خیابان منتهى به زیرگذر زند فعالیت داشتند که جمع آورى و به نوفروشى تبدیل شدند.

وى با اشاره به اینکه با رواج ورود و استفاده از پوشاک تاناکورا، اوضاع بازار براى تولیدکنندگان داخلى نامناسب مى شود، ابراز مى کند: در پى رونق گرفتن این بازار ، مشاغل زیادى با تهدید روبه رو شده است و در واقع فروشندگان پوشاک دست دوم به صنعت پوشاک ضربه وارد مى کنند. چراکه با فروش پوشاک دست دوم، تولیدکنندگان داخلى با مشکل مواجه مى شوند.

ابراهیمى یادآور مى شود که علاوه براین ،عرضه پوشاک دست دوم باعث انتقال بیمارى و وارد آمدن آسیب به سلامتى شهروندان مى شود که اگر در این خصوص کنترلى انجام نشود مى تواند خطراتى به همراه داشته باشد.

این در حالی است که برخی از  فروشندگان اجناس تاناکورا هم می گویند  اگر شغل مان  را رها کنیم چه کسی به ما کار می دهد ؟ آیا پیدا کردن کار در این کشور کار راحتی است؟

یوسف که شب ها در نزدیکی فلکه گازو  بساط لباس فروشی خود را پهن می‌کند، ادامه می دهد: فرض کنید که ما به صنعت پوشاک آسیب می زنیم آیا با جمع کردن ما صنعت پوشاک به صدها دلیل دیگر در این چند سال اخیر آسیب ندیده و یا نخواهد خورد آیا دلیل  تعطیلی بسیاری از  کارخانجات  ریسندگی و بافندگی در کشور فروش لباس های تاناکورا است؟  آیا با بیکاری  و تعطیلی ما مشکل سلامت مردم تأمین می شود؟

این فروشنده 34 ساله که دارای مدرک کارشناسی  ارشد مدیریت بازرگانی است ، اضافه می‌کند : در دو سال اخیر روزانه صدها نفر بر اثر ناسامانی سیاست های کرونایی جان خود را ازدست داده و یا می دهند ،  چرا کسی جلوی این سیاست های غلط رانمی‌گیرد اما مدام به ما می‌گویند لباس‌هایتان آلوده است. موضوعی که تا کنون ثابت نشده است. ضمن اینکه اگر این طور بود اول از همه خودم ما  باید مریض شویم.

یوسف که به تازگی صاحب  فرزند پسر  شده‌، می‌گوید : من و همکارانم  هنگام خرید مشتریان به آنها  سفارش  می‌کنیم حتما قبل از پوشیدن لباس ،آنها را خوب بشویند. ضمن اینکه این لباس‌ها پیش از فروش چندین بار شسته و خشکشویی می شوند.
 

ورود پوشاک تاناکورا و قاچاق از مرز پاکستان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شیراز با اشاره به اینکه عمده پوشاک تاناکورا از کشور انگلیس و از طریق مرز پاکستان وارد مى شود، عنوان مى کند: درواقع این پوشاک بعد از عیدکریسمس به کلیساها اهدا مى شود تا به عنوان هدیه به کشورهاى فقیر ارسال شود و از آنجا به صورت قاچاق وارد کشورمان شده و به فروش مى رسد.

ابراهیمى با اشاره به اینکه باید جلوى فعالیت عرضه پوشاک قاچاق و دست دوم گرفته شود ، ابراز مى کند: امنیت البسه و پوشاک با گسترش چنین فروشگاه ها و دست فروش ها از بین مى رود و به نوعى سلامت مردم تهدید مى شود.

به گزارش ایلنا، افزایش قیمت پوشاک داخلى و کاهش قدرت خرید یکى از دلایل روى آورى مردم به بازار تاناکوراست و این موضوع باعث شده است که بسیارى براى خرید پوشاک ، بازار داخلى را به دست فراموشى بسپارند و بویژه براى خرید در فصل سرما منتظر بازار تاناکورا باشند.
 

 احتمال انتقال بیماری از این دست پوشاک ضعیف است

یک پزشک متخصص پوست قبلا و در گفت و گو با یک رسانه در باره احتمال انتقال هرگونه بیماری از طریق پوشیدن لباس‌های دست دوم گفته بود : « احتمال انتقال بیماری از این دست پوشاک ضعیف است و اگر این لباس‌ها شسته، جوشانده و اتو شوند، بعید است مشکلی پیش آید. البته هیچ‌گاه به طور قطع نمی‌توان افراد را به پوشیدن آنها توصیه کرد زیرا بسیاری از میکروب‌ها و عوامل بیماری زا مانند قارچ‌ها، حتی بعد از شستن هم از بین نمی‌روند و تا زمان زیادی دوام می‌آورند. افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که اگر با علایمی نظیر خارش و مشکلات پوستی یا عفونت مواجه شدند، هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها