کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاکنون چند دستگاه غیرمجاز رمز ارز در کشف شده است؟


کد خبر : ۸۹۰۲۴یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱:۲۶۱۷۷۲ بازدید

شرکت مدیریت شبکه برق ایران آمار تازه‌ای از میزان کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز ارائه داد که بر اساس آن تاکنون...
تاکنون چند دستگاه غیرمجاز رمز ارز در کشف شده است؟تاکنون چند دستگاه غیرمجاز رمز ارز در کشف شده است؟

شرکت مدیریت شبکه برق ایران آمار تازه‌ای از میزان کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز ارائه داد که بر اساس آن تاکنون ۲۲۱ هزار و ۳۹۰ دستگاه کشف شده است.

صنعت برق ایران در دو تا سه سال اخیر با پدیده‌ای به نام استخراج غیرمجاز رمزارز روبرو شده است که به گفته مسوولان این صنعت این فعالیت از عوامل بروز خاموشی در کشور است. بر همین اساس طی یک سال و نیم اخیر مبارزه با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز در دستور کار شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان متولی اصلی تامین برق کشور قرار گرفته است.

چندی پیش هم مدیرعامل انجمن زنجیره بلوک ایران میزان استفاده صنعت مجاز استخراج رمزارز از برق را ۳۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دو برابر ظرفیت مجاز استخراج، فعالیت غیرمجاز وجود دارد و در صورتی که قوانین به درستی اجرایی نشوند، خطر زیرزمینی شدن بیشتر آن وجود دارد.

اکنون و بر اساس گزارش تازه‌ای که شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر کرده، تاکنون ۵ هزار و ۷۵۶ مرکز با ۲۲۱هزار و ۳۹۰ دستگاه به ظرفیت مصرف ۶۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلووات در کشور مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شده است.

همچنین در هفته‌ای که گذشت ۱۴مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با ۲۲۷ دستگاه ماینر به ظرفیت ۴۷۷ کیلووات در کشور کشف شد.

در هفته‌ای که گذشت (۸ تا ۱۴ آبان) استان تهران با ۲۲ درصد، بیشترین میزان از مجموع ظرفیت‌های کشف شده را داشته و پس از آن به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و خوزستان قرار گرفته‌اند.

 سهم روش کشف بازرسی محلی نسبت به گزارش‌های هفتگی قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین بالا بودن فراوانی صفر تا۱۰ کیلووات در کشفیات این هفته نشان دهنده پراکندگی بالای استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها در کشور با تعداد دستگاه پایین در بخش خانگی بوده است.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌ طور مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

ایرنا نوشت: متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی( Cambridge، ۲۰۲۱) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین حدود ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها