کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم باید پول بیشتری بدهند ؟


کد خبر : ۸۸۹۲سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳:۱۲۳۴۹۶ بازدید

هر چند این اقدام می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در کاهش عمر ناوگان هواپیمایی باشد اما به گفته آخوندی مردم نیز در این کاهش باید نقشی فعال ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده این وزارتخانه ورود هواپیماهای بالای 15 سال به ناوگان کشور را ممنوع کرده است. هر چند این اقدام می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در کاهش عمر ناوگان هواپیمایی باشد اما به گفته آخوندی مردم نیز در این کاهش باید نقشی فعال ایفا کنند.

همان طور که پیش ازاین نیز سازمان هواپیمایی کشوری بارها اعلام کرده بود پایین آمدن عمر ناوگان هواپیمایی کشور نیاز به منابع بودجه‌ای فراوانی دارد این بار نیز وزیر راه و شهرسازی همین نکته را تایید کرد تا نشان دهد حتی در صورت کنار رفتن تحریم‌ها و باز شدن بازارهای بین المللی به روی ایرلاین‌های ایرانی نیز بحث منابع مالی یکی از اولویت‌های غیر قابل چشم پوشی خواهد بود.

طبق آمارها خرید یک هواپیما با عمر کمتر از 10 سال قیمتی بسیار بیشتر از هواپیماهای بالای 15 سال یا 20 سال دارد و از این رو ایرلاین‌هایی که قصد وارد کردن این هواپیماها را به ناوگان فعلی خود دارند باید بودجه‌ای فراوان صرف آن کنند.

این در شرایطی است که طبق اعلام جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی از طریق پروازهای بین المللی تامین می‌شود و بهای پایین بلیت‌های پروازهای داخلی باعث شده این ایرلاین ها عمل در این پروازها سود چندانی به دست نیاورند.

مجموع این دلایل باعث شده آخوندی بخشی از سهم لازم برای کاهش عمر هواپیماهای داخلی را نیز به مردم بازگرداند.

طبق اعلام وزیر اگر می خواهند از کیفیت بهتری در خدمات هوایی بهره مند شوند و شاهد پایین آمدن عمر ناوگان باشند باید برای خرید بلیت هزینه بیشتری بپردازند.

زیرا قطعا هزینه خرید و رفت و آمد هواپیماهای با عمر کمتر از 10 سال بسیار بیشتر از هواپیماهای قدیمی است و اگر مسافران قصد استفاده از این هواپیماهای جدید را دارند باید بهای بیشتری برای بلیت بپردازند.

هر چند سازمان هواپیمایی از ابتدای تابستان امسال طرح متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما را کلید زده اما هنوز این مساله به آزادسازی قیمت‌ها نینجامیده و این موضوع نرخ بلیت را هنوز حول محور مصوب قبلی نگه داشته است. البته کشش پایین بازار و خالی ماندن بسیاری از پروازها باعث شده سخنان وزیر از سوی شرکت‌های هواپیمایی نیز مورد تردید قرار گیرد و ایرلاین‌ها مجبور شوند عملا تعداد بالایی از پروازهای داخلی خود را برای پر کردن ظرفیت با قیمت‌هایی بسیار پایین تر از سطح بازار فراهم آورد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها