کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ جدید سود سپرده رونق بورس را بازنمی‌گرداند


کد خبر : ۸۸۸۷سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷:۵۸۲۶۲۴ بازدید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ های جدید سپرده بانکی با این هدف تعیین شده است که نقدینگی به سمت بازار پول و بانکها روانه شود و این موضوع ...

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ های جدید سپرده بانکی با این هدف تعیین شده است که نقدینگی به سمت بازار پول و بانکها روانه شود و این موضوع محرکی برای بازگشت رونق دوباره به بورس نیست.

علیرضا کمالی در خصوص عوامل تاثیرگذار بر کاهش شاخص بورس و قیمتها در هفته های گذشته گفت: انتظار بیش از حد سهامداران و دل بستن آنها به رسیدن به توافق نهایی تا روز سوم آذر یکی از عواملی بود که تمدید مذاکرات موجب برآورده نشدن آن و در نتیجه بروز رفتاری احساسی و هیجانی برای فروش سهام از سوی سهامداران شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس از روز سوم آذر که در مرز 76 هزار واحد قرار گرفته بود، در چند روز گذشته به مرز 70 هزار واحد و پایین تر از آن نیز رسید که این موضوع نشان می دهد سهامداران در این مدت بیش از 7 درصد زیان کرده‌اند و ارزش بازار سهام نیز 7میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: جو روانی حاصل از کاهش قیمت نفت به پایین ترین حد خود در 5 سال گذشته و نیز نیم نگاه سهامداران به تصمیمات دولت و مجلس برای بودجه سال آینده هم موجب تردید سهامداران برای خرید در بازار سهام شد.

این کارشناس بازار سهام افزود: بالا رفتن قیمت دلار هم یکی دیگر از عواملی بود که موجب شد تا نگاه سرمایه گذاران از بورس به سمت بازار ارز کشیده شود؛ هر چند در بودجه سال آینده نرخ دلار 2850تومان پیشنهاد شده است که این مسئله می‌‌تواند اثر مثبت برای شرکت‌های بورس به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان این که نرخ های جدید سپرده بانکی با این هدف انجام می شود تا نقدینگی به سمت بازار پول و بانکها روانه شوند گفت: بازار پول و سرمایه از دیرباز رقیب یکدیگر بوده اند و این موضوع به بازگشت رونق دوباره به بورس کمک نمی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها