کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه 3 برابری برای خانواده‌هایی که 3 فرزند دارند


کد خبر : ۸۸۸۶۱چهارشنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵:۱۶۵۸۰۶ بازدید

نمایندگان مجلس از 3 برابر شدن یارانه خانواده‌های دارای 3 فرزند خبر دادند. امیرحسین بانکی پورفرد در نشست خبری پیرامون قانون حمایت از ...
یارانه 3 برابری برای خانواده‌هایی که 3 فرزند دارندیارانه 3 برابری برای خانواده‌هایی که 3 فرزند دارند

نمایندگان مجلس از 3 برابر شدن یارانه خانواده‌های دارای 3 فرزند خبر دادند. امیرحسین بانکی پورفرد در  نشست خبری پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی گفت: به حمدالله قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی که شورای نگهبان مشخص کرده بود با اتقان بیشتر و دقت قوی‌تر تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و امروز هم گزارش آن در صحن مجلس ارائه شد و توسط آقای دکتر قالیباف جهت اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

مجلس این قانون را بر اساس مسئله‌محوری و مسائل خانواده دنبال کرد، ۲۱ مانع را شناسایی کردیم و بر اساس هر کدام از آنها موادی را در نظر گرفتیم که در این قانون جمع شد. سعی کردیم مشوق‌های اصلی طرح، بار مالی آنچنانی نداشته باشد مثل مسئله زمین که به صورت فروش اقساطی در نظر گرفتیم و برای مسئله خودرو قرعه‌کشی بدون نوبت برای تولد فرزند دوم به نام مادران در نظر گرفتیم و برای حوزه‌های دیگر هم به این موضوع توجه کردیم که مسائل مالی طرح به حداقل ممکن برسد.

وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

بانکی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات زمین برای خانواده‌ها موجب نمی‌شود که نگاه سرمایه‌ای به آن شود آن هم در شرایطی که کمیسیون اقتصادی در تلاش است تا زمین هزینه‌ای شود، افزود: زمین قرار است در قالب فروش اقساطی باشد نه هدیه ضمن اینکه در الگوی فعلی مسکن شرایط فرزند کمتر برای امتیاز این بخش لحاظ شده کما اینکه اگر فرد اجاره‌نشین باشد از تعداد فرزندانش می‌پرسند.

از سوی دیگر مسکن ۹۰ متری برای خانواده‌های دارای دو فرزند مناسب است و مناسب خانواده‌های دارای ۳ فرزند نیست و این در حالی است که برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت باید وارد الگوی ۳ فرزندی شویم بنابراین برای رفع مشکل مسکن، دولت در طرح جهش مسکن اولویت ویژه‌ای برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند در نظر گرفته به این صورت که با فروش اقساطی و قیمت تمام شده به آنها واگذار شود، همچنین تسهیلات وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساخت این زمین‌ها به خانواده‌های دارای ۳ فرزند تعلق خواهد گرفت.

کارت مادرانه برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند

بانکی پور همچنین گفت: از سوی دیگر کارت مادرانه برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند طراحی کردیم و مادران و کودکانشان می‌توانند از مزایای اماکن عمومی همچون سینما از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شده و برای استفاده فرزندان از آموزش‌های کانون فکری کودکان و نوجوانان تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها