کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نمایندگان مجلس پرونده رئیس‌جمهور سابق (حسن روحانی) را به قوه قضائیه فرستادند


کد خبر : ۸۸۸۵۴چهارشنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶:۰۰۱۱۱۵ بازدید

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پرونده‌ای جدید در رابطه با حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین را به قوه‌ قضائیه فرستادند.

شرق: نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پرونده‌ای جدید در رابطه با حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین را به قوه‌ قضائیه فرستادند.

با این حساب تاکنون حداقل 24 پرونده در رابطه با دولت دوازدهم به قوه قضائیه ارسال شده است؛ هرچند هیچ پرونده‌ای در قوه قضائیه و در دادسرا برای روحانی تشکیل نشده است و اینکه عزم بهارستان در سنگین‌کردن پرونده‌هایی با متهمان دولت قبل تا کجا ادامه خواهد داشت، مشخص نیست اما همچنان محاکمه در بهارستان ادامه دارد.

این بار بحث کرونا و مسئولیت روحانی در مدیریت این بحران در بهارستان بررسی شد و پس از استماع گزارش کمیسیون بهداشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 167 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه با ارسال قصور رئیس‌جمهور سابق در زمینه مدیریت کرونا به قوه قضائیه موافقت کردند. در این گزارش به سخنان متناقض روحانی در مواجهه با کرونا اشاره شده و از مدیریت ضعیف در‌حالی انتقاد شده که مدعیان مدیریت صحیح کرونا جزء طرفداران طب سنتی و درمان به روش پربحث و بی‌اثر طب اسلامی هستند.

از این‌رو گزارش نمایندگان مجلس با انتقاداتی هم مواجه شده و عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در رابطه با ارسال گزارش عملکرد روحانی درباره کرونا به قوه قضائیه واکنش نشان داده و در توییتی نوشته است: «کار به کجا رسیده که حامیان طب سنتی برای کم‌کاری روحانی در مقابله با کرونا مدعی شده‌اند». دادستان کل کشور نیز در رابطه با ارجاع پرونده رئیس‌جمهور سابق به دادگاه ویژه روحانیت درباره ترک فعل در ستاد کرونا که عصر دیروز از او پرسیده شده، گفت: شما که طلبه نیستید، ان‌شاءالله در فرصت مناسب‌تری پاسخ می‌دهم. پیش‌از‌این نیز از خداییان سخنگوی قوه قضائیه پرسیده شده بود که آیا پرونده‌ای برای روحانی در دادسرا تشکیل شده است یا خیر، که در پاسخ گفته بود هیچ پرونده‌ای مرتبط با روحانی تاکنون تشکیل نشده است. با توجه به حساسیت‌های کرونایی و مرگ بسیاری از هم‌وطنانمان انتظار برای بازخواست مسئولانی که در شدت بحران دخیل بودند، یک خواست عمومی بوده و هست اما گزارش مجلس همچنان رنگ و بوی سیاسی دارد و بدون توجه به مشکلات بین‌المللی تهیه واکسن و اعتبار بسیاری که به تولیدکنندگان داخلی داده شد تا واکسن تولید کنند، نوشته شده است. نویسندگان این طرح کسانی هستند که بر طب سنتی و اسلامی تأکید دارند و معتقدند کرونا نیازی به درمان مدرن و واکسن ندارد و با طب سنتی می‌شد بحران مدیریت شود. با چنین دیدگاهی در گزارش نمایندگان مجلس آمده است که «عموم مردم ایران از عملکرد ستاد ملی کرونا و وزارتخانه‌ها و در رأس آن شخص رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر روحانی در کنترل و درمان بیماری کرونا رضایت نسبی نداشته و علیرغم برگزاری جلسات و مصوبات متعدد، تناقض، تضاد و نقایص در تصمیمات متخذه و اقدامات صورت‌گرفته مشاهده می‌شود و مردم از این بابت ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی را متحمل شده‌اند. در این خصوص می‌توان از مواردی همچون تصمیمات اشتباه رئیس‌جمهور در ایام پایان سال 1399 و عادی‌انگاری وضعیت بیماری در نوروز 1400، برخورد ناشایست رئیس‌جمهور در مقابل هشدارهای نظارتی، تصمیمات نامناسب و متناقض ایشان به‌عنوان رئیس ستاد و عملکرد بسیار ضعیف ایشان در مدیریت واردات، تولید و توزیع واکسن کرونا و غیره نام برد». با توجه به اهمیت بحران کرونا و ضعف‌ها در کنترل آن باید دید واکنش قوه قضائیه چه خواهد بود و آیا گزارش مجلس مانند موارد قبلی بدون سند و مدرک یک انشانویسی ساده است یا این‌بار مجلس پرونده‌ای واقعی علیه روحانی تشکیل داده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها