کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه روحانی و رئیسی در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری


کد خبر : ۸۸۷۵۸دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶:۱۹۲۷۵۳ بازدید

نامه نیوز : علی صوفی درباره عملکرد سیدابراهیم رئیسی در سه ماه نخست دولتش گفت: دولت آقای روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود چون دولت آقای روحانی با آمادگی کامل سرکار آمد.

قریب به سه ماه از روی کارآمدن دولت سیدابراهیم رئیسی می گذرد، همچنان شاهد روند رو به رشد قیمت کالا و خدمات هستیم، به همین دلیل برخی کارشناسان دولت سیدابراهیم رئیسی مسئول گرانی های موجود را می دانند، نه دولت حسن روحانی.

علی صوفی درباره عملکرد سیدابراهیم رئیسی در سه ماه نخست دولتش گفت: دولت آقای روحانی در 100 روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود چون دولت آقای روحانی با آمادگی کامل سرکار آمد. در سیاست خارجی دقیقا دنبال مذاکره بود، مجوز این کار را نیز از مقام معظم رهبری در قالب نرم قهرمانانه گرفت بنابراین دولت روحانی از همان روز اولی که آمد شروع به کار کرد، اصلا وقت را تلف نکرد.

وی افزود: برنامه دوم دولت آقای روحانی نیز اقتصادی بود و می خواست تورم را مهار کند بنابراین سیاست انقباضی در پیش گرفت و گرچه این رویکرد قدری افراطی بود اما در نهایت تورم را تک نرخی کرد. درباره دولت آقای رئیسی واقعا هیچ برنامه ای دیده نمی شود چون او هیچ برنامه ای را اعلام نکرده و هیچ تصمیم تا به الان نگرفته است.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: اگر بخواهیم بگوییم امروز مسئول گرانی ها دولت آقای رئیسی است، باید اول بگوییم «چه سیاست هایی را دولت او اتخاذ کرده که نتیجه آن سیاست های غلط منجر به این گرانی ها شده است»، واقعیت آن است که دولت آقای رئیسی اساسا سیاستی را در حوزه اقتصادی اتخاذ نکرده است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی کشور را از لحاظ اقتصادی رها کرده است و کنترلی بر اوضاع اقتصادی کشور ندارد. این مسئله البته قابل پیش بینی بود چون او تیم اقتصادی ندارد. این افرادی که امروز مسئول اقتصادی در دولت هستند، دارای یک فکر هماهنگ نیستند که منتج به اجرای یک سیاست هماهنگ شود.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات اظهار کرد: به نظر می آید سفرهای استانی آقای رئیسی را اقناع می کند، او فکر می کند کار رئیس جمهور همین است. گرچه در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی نیز مملکت به تدریج رها شد ولی الان کل رها شده است چون در 100 روز نخست ریاست جمهوری آقای رئیسی هیچ سیاست مشخصی در حوزه اقتصادی نداشته است.

وی افزود: شعار آقای رئیسی این بود که نباید اقتصاد کشور را به دیپلماسی و سیاست خارجی گره بزنیم اما الان مشخص است که آقای رئیسی منتظر است ببیند نتیجه برجام چه می شود، یعنی او دو گام جلو تر از آقای روحانی اقتصاد کشور را به دیپلماسی و سیاست خارجی گره زده است، گرچه آنجا هم موفقیتی دیده نمی شود و روزمرگی حاکم است.

این فعال سیاسی بیان کرد: آقای رئیسی فکر می کند با انتخاب این کابینه دیگر راحت شده است و الان باید به استان ها سفر کند تا ببیند مشکلات مردم چیست. ارتباط رئیس جمهور با مردم در جای خودش با ارزش است اما آقای رئیسی حداقل 6 ماه نخست را در تهران می ماند و تکان نمی خورد تا کار دولت روی روال قرار گیرد و طبق برنامه پیش برود، بعد او به استان ها می رفت تا ببیند برنامه ها چقدر به اجرا درآمده اند.

وی افزود: 100 روز از ریاست جمهوری آقای رئیسی گذشت هنوز معلوم نیست هدف او چیست، به عنوان نمونه دستور داد که قیمت ها ارزان شود، وزیر کشاورزی نیز اعلام کرد «ماست و شیر و پنیر ارزان شد» اما بعد مشخص شد هیچ خبری نیست بنابراین مشخص شد با دستور نمی شود قیمت ها را کنترل کرد، این قیمت ها علت و معلول دارند. مسائل همه وابسته به یکدیگر هستند، تصمیمات را باید یکجا با هم گرفت.

صوفی گفت: بودجه دولت محدود است و آقای رئیسی نمی تواند به استان ها برود و هر طور دلش می خواهد خرج کند، بلکه باید با درنظر گرفتن کمبود اعتبارات، اولویت گذاری شود که این بودجه قرار است به کدام پروژه تخصیص داده شود. درصورتی که اصلا این اولویت بندی دیده نمی شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها